Rajdowe Mitsubishi dostępne w każdym salonie
W związku rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów rajdowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.
Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie kierowca rajdowy Michał Kościuszko. W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.
Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4). Między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.
Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18" aluminiowe obręcze kół Enkei, wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski Brembo (z przodu), hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski Brembo (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł. Dają one bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.
sj