Trwa ładowanie...
13-04-2011 15:44

Rajdowe Mitsubishi dostępne w każdym salonie

Rajdowe Mitsubishi dostępne w każdym salonieŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

W związku rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów rajdowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie kierowca rajdowy Michał Kościuszko. W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.

Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4). Między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

d2xqs7l

Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18" aluminiowe obręcze kół Enkei, wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski Brembo (z przodu), hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski Brembo (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł. Dają one bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.

sj

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj