Rajdowe ME: Kajetanowicz zakończył testy w Grecji
Czterokrotny mistrz Polski Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) zakończył z Grecji testy przed 60. Rajdem Akropolu, trzecią rundą tegorocznych mistrzostw Europy.
Akropol, który w tym roku po 42 latach wrócił do kalendarza mistrzostw Europy, w poprzednich sezonach był jedną z najtrudniejszych rund mistrzostw świata. W poprzednich edycjach w pełni szutrowy rajd wygrywali Francuzi Sebastien Ogier (2011), Sebastien Loeb (2012) i Fin Jari-Matti Latvala (2103). Rekordzistą jest nadal nieżyjący już (tragicznie zginął w katastrofie pilotowanego przez siebie śmigłowca 15 września 2007 roku w Lanarkshire) Colin McRae, który pięć razy triumfował w Grecji.
- Testy były udane, samochód spisuje się znakomicie, przy dużych prędkościach zachowuje się momentami jak gokart na tych śliskich asfaltach. Teraz najważniejsze jest, aby kierowca dobrze zniósł trudy imprezy - powiedział Kajetanowicz.
W Grecji wystartują wszyscy czołowi kierowcy Europy. Kajetanowicz z pilotem Jarosławem Baranem pojadą Fordem Fiestą R5, takim samochodem wygrali we wrześniu ubiegłego roku Rajd Polski w Mikołajkach.
Po dwóch rundach ME na czele klasyfikacji generalnej jest dwóch kierowców: Robert Kubica, który wygrał Janner Rally i Fin Esapekka Lappi, triumfator Rajdu Liepaja. Obaj mają po 39 pkt.
Bazą rajdu jest Loutraki. Przez dwa dni - 29 i 30 marca kierowcy będą mieli do przejechania 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 238 km. Cała trasa liczy 751 km.
W ostatnich latach Rajd Akropolu, nazywany Rajdem Bogów, był rundą mistrzostw świata. Przez większość kierowców uważany jest za jedną z najtrudniejszych imprez w kalendarzu. Szutrowe nawierzchnie, pokryte sporymi kamieniami, powodują, że awarie są na porządku dziennym i nawet najbardziej trwałe auta rajdowe do mety nie dojeżdżają.
W tym roku organizatorzy zrezygnowali z niektórych górskich, szutrowych odcinków specjalnych, które o tej porze roku mogą być jeszcze nieprzejezdne. Pierwszego dnia wszystkie OS-y mają nawierzchnie asfaltowe, drugiego w większości szutrowe.
W piątek 28 marca zaplanowano odcinek kwalifikacyjny, w sobotę kierowcy przejadą sześć odcinków, w niedzielę siedem. Pierwsza załoga na mecie zamelduje się przed godziną 17.
Kajetanowicz w Grecji będzie debiutantem, jego pilot Jarosław Baran pojedzie już po raz trzeci. W 2006 roku zwyciężył w rundzie w kategorii Junior WRC jadąc z Michałem Kościuszką Suzuki Ignis S1600. Rok później był pilotem Leszka Kuzaja. Rajdu nie ukończyli, gdyż Subaru Impreza spłonęła na trasie 10 odcinka specjalnego.