Trwa ładowanie...

Rajd Janner: Kajetanowicz znokautował rywali

Rajd Janner: Kajetanowicz znokautował rywaliŹródło: mat. prasowe
d40afpy
d40afpy

„Niepokonany”, „Imponujący”, „Król Kajetan”, „Rekordzista”, „Bezlitosny”, „Popis”, „Dominacja”, „Fantastyczny”, „Znowu najszybszy” – takie określenia w kontekście Kajetana Kajetanowicza padały z ust kibiców, dziennikarzy, a także rywali w trakcie Rajdu Janner. Nic dziwnego skoro załoga LOTOS Rally Team absolutnie zdominowała tegoroczną rywalizację w 1 rundzie FIA ERC. Kajetanowicz i Baran wygrali aż 17 z 18 odcinków specjalnych pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy i prowadzą w punktacji tego cyklu. O skali sukcesu Polaków świadczy fakt, że osiągnęli metę zawodów z niespotykaną, ponad 7-minutową przewagą nad konkurentami.

Inaczej niż w poprzednich latach, w tym roku styczniowy Rajd Janner był prawdziwie zimową rundą FIA ERC. Tuż przed rajdem drogi austriackiego regionu Muhlviertel zasypał śnieg. W tych niezwykle trudnych i zdradliwych warunkach dominacja polskiej załogi trwała od początku do samego końca zawodów. Jeszcze przed startem rajdu, prowadzony przez Kajetanowicza Ford Fiesta R5 był najszybszy na odcinku kwalifikacyjnym. W ciągu dwóch dni zmagań załoga LOTOS Rally Team wygrała 17 z 18 odcinków specjalnych. Podczas 240 km ścigania na śniegu i lodzie Polacy jechali z niesamowitą skutecznością, wygrywali oes za oesem, sukcesywnie budując imponującą przewagę. W zawodach rozgrywanych na drogach, na których przyczepność zmienia się z zakrętu na zakręt Kajetanowicz i Baran utrzymywali koncentrację i unikali błędów, których nie ustrzegli się ich bardzo doświadczeni i utytułowani konkurenci.

Załoga LOTOS Rally Team zwyciężyła w imponującym stylu, osiągając przy tym rekordowe rezultaty. W ostatnich latach nie było zawodników, którzy w rundzie FIA ERC wygrali więcej niż 9 odcinków specjalnych z rzędu lub więcej niż 14 prób w całym rajdzie. Kajetanowicz i Baran kroczyli od zwycięstwa do zwycięstwa – triumfowali na 17 odcinkach pod rząd, a drugą załogę rajdu od Polaków dzieli przepaść – ponad 7 minut. Dla Kajetanowicza to czwarty w karierze triumf w rajdzie zaliczanym do kalendarza FIA ERC.

W sumie we Freistadt załoga LOTOS Rally Team wywalczyła 39 punktów w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy – 25 za wygraną w całym rajdzie i po 7 punktów za zwycięstwa w obu etapach zmagań. Rajd Janner jest także jedną z dwóch rund zaliczanych do zimowej klasyfikacji mistrzostw Europy. Wygrywając aż 17 oesów na lodzie i śniegu Kajetanowicz i Baran wywalczyli aż 176 punktów do tej klasyfikacji i pewnie przewodzą punktacji FIA ERC Ice Masters.

d40afpy

Kajetan Kajetanowicz: "Zwycięstwo w rundzie mistrzostw Europy to niesamowite uczucie. Muszę przyznać, że przez cały ostatni oes myślałem już właśnie o tym, jak pięknie będzie na mecie. To fantastyczne, że jesteśmy tutaj, wygraliśmy ten rajd i tak dużo odcinków specjalnych. To była ciężka praca całego LOTOS Rally Team. Chcę wszystkim podziękować, a w szczególności tym, którzy na nas liczyli i wierzyli w to, że możemy osiągnąć tak wielki sukces. Wiem, że czeka nas jeszcze wiele pracy, taki jest nasz plan. Wiem też, że możemy się jeszcze poprawić. Każdy rajd zaliczany do mistrzostw Europy jest zupełnie inny. Tutaj mieliśmy znakomity feeling. Wszystko działało perfekcyjnie. Każdy element „układanki” był na właściwym miejscu. To też świadczy o tym, że byliśmy doskonale przygotowani do tego rajdu. A był to bardzo wymagający rajd. Bardzo późno kładliśmy się spać i bardzo wcześnie wstawaliśmy. A teraz możemy świętować i cieszyć się z sukcesu. Jednak nie za długo, po zjechaniu z mety w Austrii, myślami będę na
kolejnym rajdzie".

Jarek Baran: "Byliśmy naprawdę dobrze przygotowani i przez dwa dni mieliśmy dobre tempo. Doświadczenie z ubiegłych lat zawsze pomaga, ale z uwagi na warunki tegoroczny Janner, to zdecydowanie inny rajd niż w poprzednim roku. Zwycięstwo z taką przewagą zawsze cieszy ale, to dopiero początek mistrzostw".

Wyniki:

  1. Kajetan Kajetanowicz, Jarosław Baran (Polska/Ford Fiesta R5) 2:50.52,6
    1. Robert Consani, Maxime Vilmot (Francja/Peugeot 207 S2000) strata 7.07,4
    2. Aleksiej Łukjaniuk, Jewhen Czerwonienko (Rosja, Ukraina/Ford Fiesta R5) 8.28,1
    3. Jaromir Tarabus, Daniel Trunkat (Czechy/Skoda Fabia S2000) 8.48,8
    4. Martin Fischerlehner, Tobias Unterweger (Austria/Mitsubishi Lancer Evo IX) 22.38,6
    5. Jonathan Hirschi, Vincent Landais (Szwajcaria/Peugeot 208 T16) 27.26,9
d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj