Rajd Grecji: Groenholm najszybszy
Fin Marcus Groenholm w Fordzie Focusie WRC wygrał samochodowy Rajd Grecji (Akropolu), ósmą eliminację mistrzostw świata. Drugie miejsce zajął lider klasyfikacji generalnej, broniący tytułu Francuz Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) tracąc do zwycięzcy 2.26,8.
Na trzeciej pozycji uplasował się Fin Mika Hirvonen (Ford Focus) ze stratą 3.43,8 do Groenholma.
W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata liderem jest nadal Loeb - 74 pkt, przed Groenholmem - 45 pkt i Danielem Sordo - 33 pkt.
"Ostatniego dnia rajdu nie zamierzałem już gonić Groenholma, gdyż mogło to się skończyć uszkodzeniem samochodu - stwierdził na mecie Sebastien Loeb. - Nawierzchnia odcinków specjalnych była w fatalnym stanie, nie chciałem ryzykować i stracić drugiego miejsca".
Michał Kościuszko (Suzuki Ignis)
zajął w rajdzie 29. miejsce ze stratą 52.20,4 do zwycięzcy. Michał Kościuszko i Jarek Baran startowali w Rajdzie Akropolu jako zespół prywatny, poza normalnym cyklem Junior WRC. Zawodnicy przejechali w trzech etapach 18 odcinków specjalnych, oáłącznej długości 355,62 km.
"Bardzo się cieszę, że jestem na mecie, bo jest to najcięższy rajd, wájakim do tej pory jechałem - powiedział na mecie Michał Kościuszko. - Startowaliśmy w Grecji po raz pierwszy i tylko záopowiadań wiedziałem, że będzie trudno na dziurawych i wyboistych trasach Grecji. Rzeczywistość okazała się zdecydowanie dużo bardziej wymagająca. Nawet obserwatorzy, oglądając tegoroczną konfigurację odcinków uznali, iż jest to najtrudniejszy rajd od 20 lat na Akropolu"
"To, czego się tutaj nauczyłem to przede wszystkim szanowanie auta - dodał polski kierowca. - Pomimo, iż od początku prowadziliśmy wágrupie aut przednionapędowych, to nie obyło się bez przygód iákomplikacji. W piątek złapaliśmy dwa kapcie, na szczęście na końcówkach oesów. W sobotę wszystkie sześć odcinków przejechaliśmy czysto, w tym 37 kilometrową Kinetę, która jak na razie była najdłuższym oesem jaki jechałem w swojej karierze. W niedzielę po pierwszym kilometrze pierwszego odcinka straciliśmy łączność na interkomie. Ponad 22 kilometry pilot pokazywał mi wájęzyku migowym, jak mam jechać".
Leszek Kuzaj (Subaru Impreza)
rajdu nie ukończył. Polak na trzecim odcinku specjalnym uszkodził drążek kierowniczy, awarii nie udało się naprawić. Na następnym odcinku samochód prowadzony przez Kuzaja uderzył w skarpę i dachował. Na szczęście załodze nic się nie stało. Uszkodzenia Subaru były jednak na tyle poważne, że komisja techniczna rajdu nie dopuściła polskiej załogi do startu następnego dnia w systemie SupeRally.
Wyniki Rajdu Grecji:
- Marcus Groenholm (Finlandia/Ford Focus WRC) 3:56.26,8
- Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara WRC) strata 2.26,8
- Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 3.43,8
- Toni Gardemeister (Finlandia/Citroen Xsara) 4.20,8
- Henning Solberg (Norwegia/Peugeot 307) 4.55,6
- Dani Sordo (Hiszpania/Citroen Xsara) 4.56,4
- Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 5.34,4
- Xavier Pons (Hiszpania/Citroen Xsara) 8.19,0
- Jussi Valimaki (Finlandia/Mitsubishi Lancer) 11.28,7
- Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Focus) 13.30,8 ...
- Michał Kościuszko (Polska/Suzuki Ignis) 52.20,4
Zwycięzcy odcinków specjalnych: Marcus Groenholm - 11 (OS2, OS3, OS4, OS5, OS6, OS7, OS8, OS10, OS11, OS13, OS18), Petter Solberg - 4 (OS14, OS15, OS16, OS17), Sebastien Loeb - 3 (OS1, OS9, OS12).
Klasyfikacja generalna rajdowych mistrzostw świata:
- Sebastian Loeb (Francja/Citroen Xsara) 74 pkt
- Marcus Groenholm (Finlandia/Ford Focus) 45
- Daniel Sordo (Hiszpania/Citroen Xsara) 33
- Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 21
- Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 20
- Manfred Stohl (Austria/Peugeot 307 WRC) 20
- Toni Gardemeister (Finlandia/Peugeot 307) 11
- Henning Solberg (Norwegia/Peugeot 307 WRC) 11
- Gianluigi Galli (Włochy/Mitsubishi Lancer) 11
- Xavier Pons (Hiszpania/Citroen Xsara) 11
Klasyfikacja zespołowa:
- Kronos Total Citroen 96 pkt
- Ford-WR-Team 81
- Subaru-WR-Team 63
- OMV Peugeot Norway 41
- Stobart Ford 17