Rajd Elmot: zwycięstwo Leszka Kuzaja
Leszek Kuzaj i Maciej Szczepaniak (Subaru Impreza)
wygrali w niedzielę w Świdnicy 34. Rajd Elmot-Remy, drugą eliminację mistrzostw Polski 2006. Kuzaj, który zwyciężył także w pierwszej eliminacji - Rajdzie Magurskim, zdecydowanie prowadzi w mistrzostwach.
Na drugim miejscu sklasyfikowani zostali Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza), a na trzecim Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer EVO9). Zwycięzcą klasy Super 1600 został Michał Kościuszko, pilotowany przez Jarosława Barana. Załoga Kościuszko, Baran zajęła piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Rywalizację w tegorocznym rajdzie Elmot zdominował Leszek Kuzaj, który wygrał 10 z 12 przeprowadzonych przez dwa dni odcinków specjalnych. Dwa odcinki zostały odwołane, zresztą ... za sprawą Kuzaja. W obu wypadkach zespół komisarzy sportowych postanowił anulować drugie przejazdy prób, w których podczas pierwszego przejazdu średnie prędkości uzyskane przez Leszka Kuzaja przekraczały 130 km/godz.
Na jednym z odwołanych później OS zwycięzca rajdu Elmot uzyskał największą prędkość 207 km/godz. Tak szybkich odcinków specjalnych nie dopuszczają, ze względów bezpieczeństwa, przepisy Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
Za plecami załogi Kuzaj, Szczepaniak, która przed rokiem nie ukończyła Rajdu Elmot, walkę o dalsze miejsca toczyli Tomasz Kuchar i Tomasz Czopik. Kłopoty techniczne pierwszego dnia (awaria systemu hamulcowego) wyeliminowały natomiast z grona do czołowych miejsc ubiegłorocznego zwycięzcę - Michała Bębenka. Spore straty zanotował także w sobotę Michał Sołowow.
Znakomicie wypadł debiut na polskich szosach samochodu Suzuki Swift Super 1600, za którego kierownicą zasiadł jeden z najmłodszych polskich kierowców Michał Kościuszko. Kościuszko, pilotowany przez doświadczonego Jarosława Barana, przez niemal cały rajd plasował się na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej dystansując kilkunastu rywali dysponujących autami o większej mocy, napędzanymi na cztery koła. Dopiero na ostatnim odcinku specjalnym, długości blisko 30 km, Kościuszko przegrał walkę o czwartą lokatę z jadącym Mitsubishi Lancerem Maciejem Lubiakiem.
Kościuszko zdecydowanie wygrał rywalizację w klasie Super 1600 wyprzedzając Piotra Adamusa (Peugeot 206 S1600) o blisko dwie minuty.
wyniki 34. Rajdu Elmot-Remy:
- Kuzaj, Szczepaniak (Subaru Impreza) 1:48.06,5
- Kuchar, Gerber (Subaru Impreza) strata 1.12,5
- Czopik, Wroński (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1.34,5
- Lubiak, Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo 9)2.02,7
- Kościuszko, Baran (Suzuki Swift S1600) 2.27,5
- Sołowow, Baran (Mitsubishi Lancer Evo 9) 2.47,0
- Oleksowicz, Obrębowski (Subaru Impreza) 3.57,1
- Turski, Burkat (Subaru Impreza) 4.00,3
- Bębenek, Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo 9) 4.24,5
- Piotr Adamus, Zacharko (Peugeot 206 S1600) 4.24,8