Trwa ładowanie...
7 maja 2006, 20:59

Rajd Elmot: zwycięstwo Leszka Kuzaja

67
Share
Rajd Elmot: zwycięstwo Leszka KuzajaŹródło: AFP
d13j46j
d13j46j

Leszek Kuzaj i Maciej Szczepaniak (Subaru Impreza)
wygrali w niedzielę w Świdnicy 34. Rajd Elmot-Remy, drugą eliminację mistrzostw Polski 2006. Kuzaj, który zwyciężył także w pierwszej eliminacji - Rajdzie Magurskim, zdecydowanie prowadzi w mistrzostwach.

Na drugim miejscu sklasyfikowani zostali Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza), a na trzecim Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer EVO9). Zwycięzcą klasy Super 1600 został Michał Kościuszko, pilotowany przez Jarosława Barana. Załoga Kościuszko, Baran zajęła piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Rywalizację w tegorocznym rajdzie Elmot zdominował Leszek Kuzaj, który wygrał 10 z 12 przeprowadzonych przez dwa dni odcinków specjalnych. Dwa odcinki zostały odwołane, zresztą ... za sprawą Kuzaja. W obu wypadkach zespół komisarzy sportowych postanowił anulować drugie przejazdy prób, w których podczas pierwszego przejazdu średnie prędkości uzyskane przez Leszka Kuzaja przekraczały 130 km/godz.

Na jednym z odwołanych później OS zwycięzca rajdu Elmot uzyskał największą prędkość 207 km/godz. Tak szybkich odcinków specjalnych nie dopuszczają, ze względów bezpieczeństwa, przepisy Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).

d13j46j

Za plecami załogi Kuzaj, Szczepaniak, która przed rokiem nie ukończyła Rajdu Elmot, walkę o dalsze miejsca toczyli Tomasz Kuchar i Tomasz Czopik. Kłopoty techniczne pierwszego dnia (awaria systemu hamulcowego) wyeliminowały natomiast z grona do czołowych miejsc ubiegłorocznego zwycięzcę - Michała Bębenka. Spore straty zanotował także w sobotę Michał Sołowow.

Znakomicie wypadł debiut na polskich szosach samochodu Suzuki Swift Super 1600, za którego kierownicą zasiadł jeden z najmłodszych polskich kierowców Michał Kościuszko. Kościuszko, pilotowany przez doświadczonego Jarosława Barana, przez niemal cały rajd plasował się na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej dystansując kilkunastu rywali dysponujących autami o większej mocy, napędzanymi na cztery koła. Dopiero na ostatnim odcinku specjalnym, długości blisko 30 km, Kościuszko przegrał walkę o czwartą lokatę z jadącym Mitsubishi Lancerem Maciejem Lubiakiem.

Kościuszko zdecydowanie wygrał rywalizację w klasie Super 1600 wyprzedzając Piotra Adamusa (Peugeot 206 S1600) o blisko dwie minuty.

wyniki 34. Rajdu Elmot-Remy:

  1. Kuzaj, Szczepaniak (Subaru Impreza) 1:48.06,5
  2. Kuchar, Gerber (Subaru Impreza) strata 1.12,5
  3. Czopik, Wroński (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1.34,5
  4. Lubiak, Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo 9)2.02,7
  5. Kościuszko, Baran (Suzuki Swift S1600) 2.27,5
  6. Sołowow, Baran (Mitsubishi Lancer Evo 9) 2.47,0
  7. Oleksowicz, Obrębowski (Subaru Impreza) 3.57,1
  8. Turski, Burkat (Subaru Impreza) 4.00,3
  9. Bębenek, Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo 9) 4.24,5
  10. Piotr Adamus, Zacharko (Peugeot 206 S1600) 4.24,8
d13j46j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze (67)

Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści.
13 październik 2009,
karoWbijcie se do glowy ZE PLACICIE CENE Z KOSMOSU bo szwabski ROBOL jest DROGI. Idlatego te zlomy tyle kosztuja. A CHINY robia tak samo dobrze tyle ze pracownik ...Czytaj całość
02 październik 2009,
WaldiZlom Każdy na świecie wie, że jak coś się nie sprzedaje to trzeba uderzyć do Polski. Tutaj szystko się sprzeda, każdy jeden złom i szmelc...
02 październik 2009,
azisZAUWAŻYLIŚCIE że każdy minister po odbyciu stażu ma FIRME i to nie byle jaka...to sie nazywa biznes w naszej polsce....
Rozwiń komentarze (67)
d13j46j
d13j46j
d13j46j
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.