Trwa ładowanie...
17-07-2008 13:50

Racing Lancer w Paryżu

Racing Lancer w Paryżu
d40afpy
d40afpy

Mitsubishi Racing Lancer z pewnością uczyni markę bardziej widoczną na nadchodzącej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Jest on pierwszym zwiastunem i podstawą nowej średnioterminowej europejskiej strategii Mitsubishi dotyczącej samochodów osobowych. Łączy on sportowe dziedzictwo Mitsubishi z „zielonymi” projektami, pod nietypowym hasłem “Jeden segment/ Jedno (zielone) rozwiązanie” (“One segment / One (green) solution”).

„Racing Lancer MRX09” jest wyczynowym pojazdem klasy super Production Cross-Country, przygotowanym zgodnie z regulacjami przepisów FIA, dotyczącymi klasy T1. Zbudowano go także z uwzględnieniem nowych przepisów, jakie zaczną obowiązywać w 2010 r. Jego fundamentem jest wiedza, jaką zebrano m.in. dzięki 12 zwycięstwom Mitsubishi Pajero w rajdzie Dakar, w ciągu 25 lat uczestnictwa fabrycznego zespołu w tym najsłynniejszym, motoryzacyjnym maratonie świata.

MRX09 zbudowano w oparciu o przestrzenną ramę, przygotowaną w procesie komputerowo wspomaganego projektowania (CAE), wykorzystanego do zoptymalizowania jej kształtu, układu i wytrzymałości. Samochód będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 z turbodoładowaniem, testowanym właśnie podczas imprez cross-country Dakar Series i rajdów Pucharu Świata.

Wykonane z włókien węglowych nadwozie MRX09 nawiązuje swym kształtem do modelu Lancer Sportback - nowego hatchbacka właśnie wprowadzanego przez koncern na rynki Europy.

d40afpy

Nowa rajdówka będzie naturalnie wyposażona w układ napędu obu osi, system przeniesienia napędu, zawieszenie i układ hamulcowy, zgodne z najnowszymi regulacjami technicznymi dotyczącymi klasy T1 i odpowiednio współpracujące z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym.

Dane techniczne:
Długość: 4475 mm
szerokość: 1990 mm
rozstaw osi 2900 mm
rozstaw kół (przód/tył): 1750/1750 mm
masa: 1900 kg
silnik: 2997 ccm, V6 turbodiesel,
moc maksymalna: ponad 190 kW (260 KM)
maksymalny moment obrotowy: ponad 650 Nm układ przeniesienia napędu: manualna, pięciobiegowa przekładnia sekwencyjna Ricardo układ 4WD: stały napęd obu osi z centralnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj