Racing Lancer w Paryżu
Mitsubishi Racing Lancer z pewnością uczyni markę bardziej widoczną na nadchodzącej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Jest on pierwszym zwiastunem i podstawą nowej średnioterminowej europejskiej strategii Mitsubishi dotyczącej samochodów osobowych. Łączy on sportowe dziedzictwo Mitsubishi z „zielonymi” projektami, pod nietypowym hasłem “Jeden segment/ Jedno (zielone) rozwiązanie” (“One segment / One (green) solution”).
„Racing Lancer MRX09” jest wyczynowym pojazdem klasy super Production Cross-Country, przygotowanym zgodnie z regulacjami przepisów FIA, dotyczącymi klasy T1. Zbudowano go także z uwzględnieniem nowych przepisów, jakie zaczną obowiązywać w 2010 r. Jego fundamentem jest wiedza, jaką zebrano m.in. dzięki 12 zwycięstwom Mitsubishi Pajero w rajdzie Dakar, w ciągu 25 lat uczestnictwa fabrycznego zespołu w tym najsłynniejszym, motoryzacyjnym maratonie świata.
MRX09 zbudowano w oparciu o przestrzenną ramę, przygotowaną w procesie komputerowo wspomaganego projektowania (CAE), wykorzystanego do zoptymalizowania jej kształtu, układu i wytrzymałości. Samochód będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 z turbodoładowaniem, testowanym właśnie podczas imprez cross-country Dakar Series i rajdów Pucharu Świata.
Wykonane z włókien węglowych nadwozie MRX09 nawiązuje swym kształtem do modelu Lancer Sportback - nowego hatchbacka właśnie wprowadzanego przez koncern na rynki Europy.
Nowa rajdówka będzie naturalnie wyposażona w układ napędu obu osi, system przeniesienia napędu, zawieszenie i układ hamulcowy, zgodne z najnowszymi regulacjami technicznymi dotyczącymi klasy T1 i odpowiednio współpracujące z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym.
Dane techniczne:
Długość: 4475 mm
szerokość: 1990 mm
rozstaw osi 2900 mm
rozstaw kół (przód/tył): 1750/1750 mm
masa: 1900 kg
silnik: 2997 ccm, V6 turbodiesel,
moc maksymalna: ponad 190 kW (260 KM)
maksymalny moment obrotowy: ponad 650 Nm układ przeniesienia napędu: manualna, pięciobiegowa przekładnia sekwencyjna Ricardo układ 4WD: stały napęd obu osi z centralnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu