Trwa ładowanie...
10-10-2005 14:27

QX56 - Pierwszy model Infiniti wyprodukowany w USA

QX56 - Pierwszy model Infiniti wyprodukowany w USA
d416xg2
d416xg2

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7473/infinity-qx56-01.jpg',600,402) ) |
| --- | Z linii montażowej fabryki w Canton, Mississipi zjechał pierwszy wyprodukowany w USA samochód Infiniti – luksusowej marki Nissana. Pierwsze „amerykańskie” Infinity, to QX56 – luksusowy, ośmiomiejscowy SUV zbudowany na bazie Nissana Pathfinder Armada. Wiadomość o uruchomieniu produkcji Infinity w USA ma znaczenie wykraczające poza zagadnienia ekonomiki produkcji jeśli zważyć, że Toyota zaczęła ostatnio produkować Lexusy w Kanadzie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7473/infinity-qx56-02.jpg',600,402) ) |
| --- | Dotychczas producenci japońscy, którzy wykreowali na północnoamerykańskim rynku swe luksusowe marki (Toyota – Lexus, Nissan – Infiniti, Honda – Acura), konsekwentnie trzymali się zasady, by te luksusowe i drogie samochody projektowane na rynek amerykański produkować wyłącznie w Japonii. O ile od blisko dwudziestu lat produkuje się w Ameryce Północnej Toyoty, Nissany i Handy, o tyle marki luksusowe – wyłącznie w Japonii. Strategia marketingowa marek luksusowych przewidywała zarówno w przypadku Lexusa, infiniti i Acury, podbój rynku dzięki najwyższej jakości samochodów. Klienci amerykańscy, choć przywiązani do stylu i specyfiki aut amerykańskich coraz bardziej doceniali jakość japońską, o czym świadczyć może chociażby fakt, że w 2003 roku w USA sprzedano więcej samochodów Toyota, niż Chrysler.

d416xg2

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7473/infinity-qx56-03.jpg',600,402) ) |
| --- | Samochody luksusowe z racji przesycenia najnowszą elektroniką wyjątkowo podatne były na skłonność do częstych, choć drobnych, usterek. Lexus, czy Infiniti słynęły z tego, że nie sprawiają właścicielom żadnych kłopotów i przez, co najmniej, kilka lat od zakupu nic się nich nie psuje. Swą najwyższą jakość auta miały zawdzięczać temu, że zarówno projektowano je, jak i produkowano w Japonii. W 2003 roku Lexus rozpoczął produkcję modelu RX 330 w kanadyjskiej fabryce Toyoty, a teraz Nissan produkuje Infiniti w swym amerykańskim zakładzie. Z całą pewnością żadna z tych firm nie zdecydowałaby się na zaryzykowanie jakości firmowanych przez siebie produktów. Skoro więc uruchamiają produkcję w Ameryce Północnej, świadczy to dowodnie nie tyle o poprawieniu się jakości produkcji przemysłowej w USA, czy Kanadzie, ile o nieznacznym, czy wręcz żadnym związku pomiędzy krajem wytworzenia samochodu, a jego jakością. Najważniejsza jest organizacja produkcji i wysoki poziom technologiczny, a to zależy od kultury i
dorobku każdej firmy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7473/infinity-qx56-04.jpg',600,391) ) |
| --- | Infiniti QX56 jest modelem na wskroś amerykańskim. Należy do kategorii najpotężniejszych SUVów (aut terenowo-rekreacyjnych) i konkurować będzie z takimi autami, jak Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, czy Lexus LX 470. Infiniti QX56 ma standardowo 7 miejsc siedzących (w dwóch pierwszych rzędach po dwa, w trzecim trzy miejsca), lecz można też zamiast panelu między siedzeniami środkowego rzędu zainstalować ósmy fotel. Auto napędzane jest produkowanym w USA benzynowym silnikiem Nissana o pojemności 5,6 litra. Ośmiocylindrowa jednostka uzyskuje moc maksymalną 315 KM @ 4900 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm @ 3600 obr/min. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni automatycznej. Cena wersji bazowej wynosi 48 tys dolarów.

d416xg2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d416xg2
Więcej tematów