"Puls Biznesu": Własny transport na małą skalę nie zawsze efektywny
Własny transport to dziś ryzyko. Tymczasem mali producenci chętnie je podejmują - donosi "Puls Biznesu".
Giełda transportowa Trans.EU przeprowadziła badanie na 1133 firmach produkcyjnych z Polski. 59,3 proc. z objętych nim firm działa na rynku międzynarodowym, 30,2 proc. tylko na krajowym, a 10,5 proc. to przedsiębiorstwa o zasięgu lokalnym (do 100 km).
Wśród pierwszych dwóch grup aż 46 proc. ma własną flotę transportową. Jednocześnie tylko jedna trzecia uważa, że pojazdy będące w ich posiadaniu w pełni zaspokajają potrzeby transportowe.
Zdecydowana większość lokalnych producentów (73,3 proc.) wykorzystuje do przewozu własne auta. Jedynie 20 proc. jest zadowolonych ze stopnia wykorzystania własnej floty i osiąganych z tego tytułu dochodów.
Aż w 73 proc. przebadanych firm zdarzyły się problemy z organizacją transportu na przykład w związku ze zwiększoną liczbą zamówień od klientów.
"Koszty logistyczne, konieczność posiadania własnej floty, puste przewozy czy sezonowość, to spore problemy polskich przedsiębiorstw, które mogą być rozwiązane przez outsourcing logistyki" - przekonuje Grzegorz Lichocik, prezes firmy Dachser.