Trwa ładowanie...
10-10-2005 15:58

Przemysł samochodowy: Azja kontra reszta świata?

Przemysł samochodowy:
Azja kontra reszta świata?
d11wyu9
d11wyu9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/645/avensis-06.jpg',600,401) ) |
| --- | Automotive News Europe opublikowało raport ukazujący rosnące tempo wzrostu sprzedaży aut marek azjatyckich.
Z raportu jasno wynika, że marki azjatyckie bardzo szybko nadrabiają dystans dzielący je od marek amerykańskich i europejskich. Porównując tempo wzrostu azjatyckiego przemysłu motoryzacyjnego z zastojem, czy wręcz recesją firm europejskich i amerykańskich, łatwo dojść do wniosku, że najbliższe lata przyniosą duże zmiany w rankingach największych światowych producentów samochodów.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7906/infiniti-g35sports-01.jpg',602,467) ) |
| --- | Chociaż pierwszym pod względem liczby sprzedanych aut koncernem nadal jest General Motors, druga lokatę utracił Ford na rzecz Toyoty. W ostatnim roku globalna sprzedaż Ford Motor Co. spadła o ponad 4%, zaś sprzedaż Toyoty Motor Co. wzrosła o ponad 10%. Sukces Toyoty nad Fordem nie jest odosobnionym przykładem na wzrost potencjału azjatyckiego przemysłu motoryzacyjnego. Mazda, po wprowadzeniu szlagierowego w Europie Zachodniej modelu 6, odnotowała w ostatnim roku wzrost o 10,7%, osiągając w ten sposób najwyższy współczynnik wzrostu pomiędzy firmami z „pierwszej piętnastki”. Sprzedaż Nissana wzrosła o 8%.

d11wyu9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Napierający impetu Azjaci nie tylko rosną sami, ale też osłabiają konkurencję, bo ich wzrost sprzedaży odbywa się kosztem malejącej sprzedaży konkurencji. Prócz Forda, kłopoty mają niemal wszyscy europejscy i amerykańscy producenci. DaimlerChrysler, firma mająca wykorzystać doświadczenie uznanych producentów obu kontynentów przeżywa wciąż kłopoty, a jej sprzedaż zmalała w ostatnim roku o 4,1%. Fiatów sprzedano aż o 6,4% mniej, a aut Renault o 0,6% mniej. Wzrost sprzedaży Volkswagena (0,4%) i grupy PSA Peugeot-Citroen (0,6%) jest zbyt skromny, bo postrzegać go jako zaporę dla azjatyckiej ekspansji.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1110/gt2-04-01.jpg',600,449) ) |
| --- | Spośród producentów europejskich, realny wzrost odnotowują jedynie producenci aut luksusowych: BMW AG skupiające marki BMW, MINI, Rolls-Royce odnotowało w minionym roku wzrost sprzedaży o 4,5%, a aut Porsche sprzedano aż o 21,2% więcej swych samochodów. Fakt, że wzrost odnotowują wyłącznie producenci aut luksusowych wskazywałby na zagrożenie, że z czasem europejscy i amerykańscy producenci tracić będą coraz więcej do swych azjatyckich rywali i satysfakcjonować się będą musieli rolą firm niemal niszowych, produkujących dla wąskiego grona odbiorców.

d11wyu9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11wyu9
Więcej tematów