Przełom w motoryzacji?
17 lipca Unia Europejska podjęła kluczowe decyzje przesądzające o przyszłości europejskiej branży motoryzacyjnej. Począwszy od 1 października 2002 r.w Unii Europejskiej przestają obowiązywać dotychczasowe uregulowania dotyczące sektora motoryzacyjnego (dyrektywa GVO). Skutkuje to pełnym otwarciem rynku motoryzacyjnego.
Dealerzy będą mogli tworzyć nowe, wielomarkowe salony - w dowolnym miejscu, bez zgody producenta danej marki, nawet w innych krajach. Reforma ułatwi warsztatom naprawczym dostęp do informacji technicznych. Zniesiony zostaje również monopol na oryginalne części zamienne. To tylko kilka z wielu zmian jakie będą następować po 1 października 2002.
Wszystkie te zmiany mają uwolnić rynek samochodów osobowych od dominacji producentów, którzy dzisiaj całkowicie kontrolują sprzedaż poprzez całkowicie podporządkowanych sobie dealerów. Producenci zmonopolizowali też dystrybucję części do autoryzowanych warsztatów.
Zmiany w ustawodawstwie UE mają uwolnić rynek i w efekcie obniżyć koszty kupna i naprawy samochodów. Dealer będzie mógł sprzedawać samochody dowolnej ilości marek i naprawiać je używając części pochodzących z dowolnego źródła, które jest w stanie zapewnić wymagane certyfikaty bezpieczeństwa technicznego.
Co się zmieni w Europie? Co się zmieni w Polsce?
Zapowiadane z Brukseli zmiany idą tak daleko, że nie wiadomo jak w rzeczywistości przebiegnie ich realizacja. Czy producenci pokornie zrezygnują z czerpania zysków z dystrybucji części? Czy odstąpią od polityki sprzedaży realizowanej wyłącznie poprzez podporządkowanych sobie dealerów?
Na te i inne pytania dotyczące przyszłości branży motoryzacyjnej spróbują odpowiedzieć uczestnicy
MIĘDZYNARODOWEGO FORUM MOTORYZACYJNEGO organizowanego przez Polską Izbę Motoryzacji. 10. września w Warszawie uczestnicy i prelegenci forum zastanawiać się będą nad zmianami następującymi w Europie i ich wpływem na polski rynek motoryzacyjny.
Wśród prelegentów forum znajdą się m. in.:
Prof.dr.Jürgen Creutzig - profesor prawa na uniwersytecie w Geislingen/Stuttgart. Od 2001 r. prezydent najsilniejszej organizacji lobbistycznej w UE -CECRA (Europejskie Stowarzyszenie Usług i Handlu Motoryzacyjnego).Ekspert ds. dystrybucji w przemyśle motoryzacyjnym.
Arkadiusz Patryas –Senior Manager w polskim oddziale Ernst&Young, Analityk prawny,współpracownik m.in.:Fiat Group, Isuzu,Tenneco Automotive,Lear Co.i innych firm branży motoryzacyjnej. Zespół analityków Ernst&Young (jeszcze pod szyldem Andersena)na zamówienie Komisji Europejskiej opracował raport dotyczący ewentualnych reakcji rynku na zmiany w dyrektywie GVO.
Patronat nad Międzynarodowym Forum Motoryzacji objął Minister Gospodarki. Patronat medialny objęły redakcje: Puls Biznesu, Motor, Auto Motor i Sport, Gentleman, Polskie Radio oraz Wirtualna Polska.
Aby skorzystać z 25% rabatu dla uczestników konferencji, ściągnij kupon rabatowy i prześlij go razem z formularzem zgłoszeniowym dostępnym tutaj.
Równolegle z Forum organizowana jest wystawa flagowych samochodów różnych marek z segmentu: „Auto dla menedżera”. Zademonstrowane zostaną najciekawsze modele samochodów z możliwością odbycia jazd testowych.