Trwa ładowanie...
29-05-2002 20:04

Przed premierą - Nowy MERCEDES CL - styczeń 1999

Przed premierą - Nowy MERCEDES CL - styczeń 1999
d24aux1
d24aux1

Przed premierą - Nowy MERCEDES CL, Auto Moto Market, nr 1 (139) syczeń 1999, str. 9

Nowy mercedes-Benz CL

Firma Mercedes-Benz jest autorem kolejnej nowości na rynku samochodów najwyższej klasy. Po premierze nowej klasy S producent samochodów ze Stuttgartu prezentuje następny model szczególnego rodzaju: wielkiego Mercedesa coupe. W marcu br. odbędzie się światowa premiera nowego modelu CL, a od jesieni znajdzie się on w sprzedaży.

(WP)
Źródło: (WP)

"Kultura jazdy na najwyższym poziomie - takie jest przesłanie tego fascynującego samochodu" , mówi profesor Jurgen Hubbert, członek zarządu koncernu Daimler-Chrysler AG, odpowiedzialny za pion samochodów osobowych marki Mercedes-Benz. "W porównaniu z nową klasą S, Mercedes CL to jeszcze bardziej przyszłościowa technologia na najwyższym poziomie, która takim pojęciom jak komfort i dynamika nadaje całkiem nowe znaczenie. Całość uzupełnia elegancki wygląd oraz luksusowe wyposażenie modelu CL."

d24aux1

Obok tego dwudrzwiowego samochodu nie można przejść obojętnie. Elegancja idzie w parze z perfekcją techniczną. Dynamikę połączono z estetyką. Nowy przód modelu Mercedes-Benz CL z podwójnymi owalnymi reflektorami w połączeniu z wyrazistą osłoną chłodnicy zawiera typowe dla Mercedesa elementy stylistyczne i jednocześnie sygnalizuje indywidualny charakter tego sportowego coupe. Łagodne zaokrąglenia błotników, sylwetka auta o linii dachu w kształcie łuku oraz nowy rodzaj tylnej szyby panoramicznej wzmacniają pełne wyrazu akcenty modelu Mercedes-Benz CL.

Eleganckie jest również wnętrze: skóra na desce rozdzielczej i drzwiach, szlachetne gatunki drewna ozdobnego oraz okładziny słupków i podsuficia z miękkiej Alcantary stanowią o wytworności wnętrza auta, które już przy wsiadaniu do samochodu zaczyna oddziaływać na wszystkie zmysły.

ABC - Active Body Control

To samo można powiedzieć o technicznej stronie auta, ponieważ w Mercedesie coupe seryjnie stosuje się innowacje, którymi nie może pochwalić się żaden inny samochód na świecie. Całkowitą nowość stanowi unikalny system zawieszenia - Active Body Control (ABC), tworzący nieosiągalne dotychczas optymalne połączenie cech sportowych zawieszenia z komfortem jazdy. Na podstawie sygnałów otrzymywanych ze specjalnych czujników oraz za pomocą cylindrów hydraulicznych na osiach system ABC prawie całkowicie kompensuje powszechnie występujące kołysanie boczne i wzdłużne nadwozia podczas ruszania z miejsca, w czasie jazdy na zakrętach lub przy hamowaniu. Dzieje się to w ciągu ułamków sekundy, tak że tłumienie ruchów nadwozie błyskawicznie dopasowuje się do każdej sytuacji. Jazda samochodem staje się dzięki temu całkowicie nowym przeżyciem.

Elektroniczny system stabilizujący jazdę w połączeniu z ABC oznacza otwarcie nowego wymiaru w zakresie bezpieczeństwa jazdy.

d24aux1

Moc i komfort: nowy, dwunastocylindrowy silnik

Dwa silniki, które Mercedes-Benz oferuje dla tego coupe, dbają o odpowiednią moc. CL 600 wyposażony jest w nowo opracowany, dwunastocylindrowy zespół napędowy, charakteryzujący się szczególnie spokojną pracą i posiadający moc 270 kW (367 KM) o momencie obrotowym 535 Nm. Charakteryzując ten silnik należy wspomnieć m.in. o technice trójzaworowej, podwójnym zapłonie i automatycznym wyłączaniu cylindrów.

Jako drugi wariant modelu firma proponuje CL 500 z zespołem napędowym V8 o mocy 225 kW (306 KM).

Innowacyjny zawrót głowy

Szczególnego rodzaju ekskluzywność wynika także z innych innowacji technicznych modelu CL, które na życzenie dostępne są tylko w samochodach Mercedes-Benz, na przykład:

  • Distronic - jedyny w swoim rodzaju system asystencki do automatycznego utrzymywania odstępu od pojazdu poprzedzającego przy włączonym tempomacie;
  • Keyless-Go - nowy system zabezpieczający przed nieuprawnionym wejściem i uruchomieniem pojazdu, wykorzystujący zamiast kluczyka kartę z mikroukładem;
  • Window-Bag i Door-Sidebag - poduszki nadokienne i poduszki boczne w drzwiach dla pasażerów siedzących z tyłu dla zwiększenia ich ochrony w przypadku uderzenia bocznego;
  • Comand - nowy system sterowania i wskaźników: nawigacji dynamicznej DynAPS, TZ, radia, telefonu, odtwarzacza kaset i płyt CD-ROM;
  • Linguatronic - system obsługi głosowej telefonu w samochodzie;
  • Tele-Aid - automatyczny system alarmowy o wypadku z lokalizacją satelitarną pojazdu;
  • aktywnie wentylowane komfortowe fotele;
  • dynamiczne oparcie wielokonturowe foteli delikatnie masujące plecy podczas jazdy i odciążające w ten sposób mięśnie pleców;
  • automatyczny system klimatyzacji z czujnikami do pomiaru wilgotności powietrza, zawartości substancji szkodliwych w powietrzu oraz kierunku padania i intensywności promieni słonecznych.
d24aux1

Niższa masa, większa dynamika

Wzorowa aerodynamika (wartość Cw - 0,28), lekka konstrukcja oraz nowa koncepcja wymiarów - to kolejne charakterystyczne parametry modelu Mercedes-Benz CL, które także zapewniają dobre osiągi jazdy i wzorową prędkość. Inżynierowie ze Stuttgartu opracowali nowoczesną koncepcję hybrydową, umożliwiającą zastosowanie metali lekkich, takich jak aluminium, magnez oraz wysokowytrzymałościowa stal i tworzywa sztuczne i - w przeciwieństwie do poprzedniego modelu - pozwalającą na zmniejszenie masy pojazdu o ponad 300 kg. Nadwozie jest krótsze o 76 mm i węższe o 55 mm, co jednak w ogóle nie zmniejsza komfortu jazdy dla pasażerów, a nawet wręcz przeciwnie: ważny dla swobody ruchów odstęp na wysokości bioder między pasażerami z przodu i z tyłu jest obecnie - w porównaniu z poprzednim coupe - większy o 12 milimetrów, co należy uznać za wynik dobrego zaplanowania wnętrza.

d24aux1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24aux1
Więcej tematów