Przed Grand Prix Hiszpanii
Niemiec Michael Schumacher z Ferrari stanie w niedzielę przed szansą odniesienia siódmego w karierze zwycięstwa w wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Hiszpanii, na torze Catalunya, położonym koło Barcelony.
Niemiec wygrywał w Barcelonie w latach 1995-96 w barwach innego włoskiego teamu, Benetton, a także w latach 2001-04, jako kierowca Ferrari.
Po nieudanym poprzednim sezonie Schumacher w obecnej rywalizacji odniósł już dwa zwycięstwa i to w dwóch ostatnich wyścigach: w Grand Prix San Marino oraz GP Europy, która w ostatnią niedzielę odbyła się na niemieckim torze Nuerburgring.
Pozostałe tegoroczne starty kończyły się triumfami kierowców Renault: Hiszpan Fernando Alonso był najlepszy podczas GP Bahrajnu i GP Australii, a jego partner z teamu Włoch Giancarlo Fisichella wygrał GP Malezji
Schumacher wydaje się najpoważniejszym kandydatem do triumfu w Barcelonie, bowiem odnosząc w tym sezonie dwa zwycięstwa, za każdym razem wygrywał bezpośrednią walkę z Alonso, który kończył rywalizację tuż za nim.
Tor Catalunya wybudowano pod koniec lat 80. ze środków Królewskiego Klubu Automobilowego, który ma swoją siedzibę w stolicy Katalonii. To bardzo popularny obiekt, na którym wszystkie teamy Formuły 1 przeprowadzają jazdy testowe przed nowym sezonem. A to za sprawą wysokich temperatur w okresach, kiedy w większości państw europejskich jest jeszcze zimno.
Po raz pierwszy GP Hiszpanii rozegrano na Catalunyi w 1991 roku. Obiekt ten zastąpił wtedy tor Jerez, który był organizatorem pięciu wyścigów Formuły 1 w latach 1986-90.
Charakterystyczną cechą toru są też silne porywy wiatru, który wieje w różnych kierunkach. Może to sprawiać kierowcom wiele problemów z utrzymaniem właściwego toru jazdy.
Catalunya położona jest kilka kilometrów od starego barcelońskiego toru ulicznego Montjuich Park, który zamknięto w latach 70., ponieważ nie spełniał wymogów bezpieczeństwa.
Wyścig o GP Hiszpanii organizowano już 35 razy, w sumie na pięciu obiektach. Oprócz Catalunyi (15 razy), Jerez (5) i Montjuich Park (4), były to Jarama pod Madrytem (9, w latach 1968-81) oraz nieistniejący już Pedrables (2, w 1951 i 1954 roku).