Jadwiga Emilewicz – minister przedsiębiorczości i technologii
W zeznaniu z 2016 roku o samochodzie znajdziemy krótki wpis: "saab z 2005 roku". Ale rok wcześniej Jadwiga Emilewicz wyjawiła konkretny model: 9-3.
Samochód powstał na bazie płyty podłogowej Epsilon I koncernu General Motors. Była ona także podstawą dla Opla Vectry czy Fiata Cromy. Dzięki trosce szwedzkich inżynierów Saab był jednak wzorem pod względem bezpieczeństwa. W testach Euro NCAP otrzymał pięć gwiazdek, podczas gdy Vectra zasłużyła tylko na cztery.
Ceny Saabów 9-3 z 2005 roku są różne i zależą od wersji silnikowej. Auto z oszczędną, ale niezbyt imponującą pod względem osiągów, dieslowską jednostką zapożyczoną od Fiata wahają się w okolicach 12-14 tys. zł. Na auto z mocnym motorem benzynowym, na przykład 2,0 T, trzeba wydać nawet ponad 20 tys. zł.