Prototypowy Citroen C3, zbudowany przez Dytko Sport, wystartował w Barbórce Warszawskiej
Firma Dytko Sport po raz kolejny przygotowała niespodziankę i zbudowała na „Barbórkę” 2016 zupełnie nowy samochód – prototypowego Citroena C3. Dwa lata temu na ulicy Karowej prezentowany był Mitsubishi Mirage, a rok temu Syrena Meluzyna R. Teraz przyszła pora na Citroena C3 Proto. Prezentacji tego modelu dokonał rajdowy v-ce Mistrz Europy 2016 – Rosjanin Alexey Łukjaniuk.
- Znowu mamy „ogień” w pracy, mówi szef firmy, Paweł Dytko. - Kolejny raz mierzymy się z dużym wyzwaniem, aby w krótkim czasie zbudować nowy samochód i zaprezentować go kibicom właśnie podczas tej imprezy. Odcinek specjalny Karowa ma w sobie tyle magii i jest tak kultowym miejscem, że właśnie tutaj postanowiliśmy, po raz kolejny, zaprezentować nasz najnowszy projekt Proto.
- Do tej pory sam prowadziłem nowe samochody, ale w tym roku wspólnie z organizatorami rajdu udało się zaprosić Alexeya Łukjaniuka, który zgodził się na gościnny występ w Warszawie. Niestety, nie będziemy brali udziału w całym rajdzie, samochód będzie prezentowany tylko na Karowej podczas tzw. "Kryterium Asów", ale za to będzie tych przejazdów kilka, co powinno ucieszyć fanów Alexeya, który zapowiada bardzo efektowną i popisową jazdę.
- Co do samochodu to jest to jeszcze prototyp najnowszego Proto – Citroena C3, którego finalną wersję będziemy produkowali od wiosny 2017 roku. Auto będzie miało podobne parametry jak wszystkie wcześniejsze Proto – czyli dwulitrowy silnik turbo, napęd na 4 koła i rozwiązania techniczne z popularnych samochodów gr N.
Postanowiliśmy wybrać akurat Citroena C3, gdyż jest to pierwszy dostępny seryjny model z nowych aut WRC, które będą się ścigać na rajdowych odcinkach w przyszłym sezonie a dodatkowo jest to ładne auto nawet w seryjnym modelu, więc praca projektowa przy nim była czystą przyjemnością. Docelowo będziemy chcieli także przerabiać na Proto pozostałe nowe modele które będą produkowane w 2017r - Ford Fiesta, VW Polo i Toyota Yaris. Oczywiście nasz model Citroena C3 jest zupełnie inny niż WRC, zarówno technicznie i optycznie ale mamy nadzieję, że również się spodoba i będzie cieszył się podobną popularnością wśród klientów jak nasze poprzednie modele Proto – VW Polo i Mitsubishi Mirage.
Samochód został zaprojektowany przez firmę Proto Cars, zbudowany przez Dytko Sport w Nysie, a partnerem oponiarskim tego występu jest firma Pirelli.
BC