Prototyp Syreny Meluzyny już w 2015 roku

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Oryginalna Syrena była prostym samochodem polskiej konstrukcji, którego prototyp zaprezentowano w 1955 roku. 60 lat później firma AK Motor International Corporation ma przedstawić nową Syrenę nazwaną Meluzyna. Stylistyka retro będzie łączyć się z proporcjami bardziej sportowymi niż w starej Syrenie.

Pierwsze prototypy oryginalnej Syreny zaprezentowano w 1955 roku, a do sprzedaży samochód ten trafił niecałe dwa lata później. Wielokrotnie modyfikowana Syrena pozostawała w produkcji przez 26 lat, w ciągu których powstało ponad 520 tys. egzemplarzy. Mimo prymitywnej i przestarzałej konstrukcji do samego końca znajdowali się chętni na zakup tego samochodu, który urósł do miana kultowego. Syrena swoją popularność zawdzięcza temu, że obok wersji osobowej dostępna była odmiana R-20 (pick-up) i Bosto, czyli trzydrzwiowy furgon.

Syrena nie była duża, a do tego często się psuła, jednak do dziś ma specjalne miejsce w sercach polskich kierowców. Nic zatem dziwnego, że pomysł powrotu kultowego samochodu cieszy się dużym zainteresowaniem. Założona w Kanadzie przez Arkadiusza Kaminskiego firma chce swoim samochodem nawiązać do klasycznej stylistyki oryginalnej Syreny. Kaminski podkreśla, że nowa Syrena ma wyglądać elegancko i klasycznie.

Plany zakładają, że Syrena Meluzyna będzie dostępna w kilku wersjach. Podstawowy model, czyli Meluzyna L ma otrzymać 3- lub 4-cylidnrowy silnik o pojemności do 1,5 l, a jego cena ma wynieść 35 tys. zł. Pośredni model, ma otrzymać 2-litrową jednostkę i kosztować 40-50 tys. zł. Mocniejsza odmiana to już 2,5 lub 3 litry i napęd na obie osie. Teraz dowiadujemy się, że planowana jest jeszcze mocniejsza Meluzyna.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Przyjmując nomenklaturę rodem od Porsche, ponad wersją „S” będzie odmiana Turbo. Za napęd ma odpowiadać 3-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Nie są znane nawet przybliżone jego parametry, ani zakładane osiągi samochodu, ale ma to być samochód ekskluzywny. Cena 240 tys. zł za miejskie auto czyniłaby z Syreny Meluzyny Turbo najdroższy taki samochód na świecie. Konkurent Mini i Fiata 500 ma być przede wszystkim samochodem popularnym i praktycznym, a to oznacza miejsce dla 5 osób i duży bagażnik o pojemności 400-440 l.

Nadzieje rozbudza też projekt Syrena Sport, który zakłada uczestnictwo polskiej marki w sportach motorowych. Udział w wyścigach miałby promować markę na świecie. Obok własnej serii zawodów, Syrena startowałaby również w innych wyścigach, konkurując z bardziej utytułowanymi markami. Najbardziej ambitnie brzmi plan startu w wyścigu w Le Mans.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro