Próba oszczędności: Audi Efficiency Challenge
Po dziewięciu dniach i przejechaniu 4 200 km z północy na południe Europy nowym liderem w ofercie Audi pod względem zużycia paliwa został model A3 1.6 TDI. Ze średnią najlepszych dziennych wyników wynoszącą tylko 3,3 l na 100 km wypadł znacznie lepiej, niż zakładają normy.
Audi Efficiency Challenge z 20 samochodami z pięciu serii wiódł z miejscowości Å na norweskich Lofotach do Bée w północnych Włoszech. W teście wzięło udział 120 klientów i międzynarodowych dziennikarzy. Dwie identyczne pod względem technicznym wersje każdego modelu stanęły na starcie. Zespoły złożone z dwóch uczestników jechały tak, by uzyskać w bezpośrednim porównaniu najmniejsze dzienne zużycie paliwa. Poruszając się po drogach krajowych, autostradach i w ruchu miejskim uczestnicy wyprawy jechali 9 dni przez osiem europejskich państw.
- Samochód dopracowany pod względem optymalnego zużycia energii stanowi podstawę wydajnej jazdy. Wyniki pokazują również, że kierowca ma ogromny wpływ na wydajną jazdę - powiedział Axel Strotbek, Członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, po przyjeździe do mety w Bée.
Obok nowego A3 1.6 TDI, niskie średnie zużycie 4,4 l uzyskało Audi A4 2.0 TDI e. Średnim zużyciem 5,0 l/100 km Audi TT TDI udowodniło, że zasługuje na miano wydajnego samochodu sportowego w swoim segmencie. Nawet Audi Q7 V12 TDI z topowym silnikiem o mocy 500 KM zadowoliło się w teście średnio 9,5 litrami paliwa na 100 km.
Oszczędnymi i wydajnymi okazały się być także jednostki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim. Model A5 Sportback 2.0 TFSI zużył średnio w drodze z Norwegii do Włoch 5,3 l. Audi S4 z silnikiem o mocy 333 KM uzyskało wynik 7,9 l na 100 km, a TT RS zużyło średnio 7,4 litra na 100 km.
Średnie spalanie podczas Audi Efficiency Challenge:
A3 Sportback 1.6 TDI 3,3 l
A4 2.0 TDI e 4,4 l
- A5 Sportback 2.0 TFSI 5,3 l
- Q7 3.0 TDI clean diesel quattro 8,0 l
- TT 2.0 TDI 5,0 l
- S3 Sportback 7,2 l
- S4 7,9 l
- A5 Sportback 3.2 FSI quattro 7,8 l
- Q7 V12 TDI 9,5 l
- TT RS 7,4 l