Trwa ładowanie...
28-06-2013 12:41

Pro_cee'd GT i cee'd GT wjeżdżają do Polski

Pro_cee'd GT i cee'd GT wjeżdżają do PolskiŹródło: zdjęcie producenta
d2ymym0
d2ymym0

Kia podała szczegóły oraz ceny swoich usportowionych modeli pro_cee'd GT i cee'd GT obowiązujące na rynku polskim.

Oba pojazdy napędzane są turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką twin-scroll. W porównaniu z identycznej pojemności silnikiem wolnossącym jednostki te wykazują wzrost oddawanej mocy o 51 proc. (do 204 KM) i momentu obrotowego o 61 proc. (do 265 Nm). Na standardowym wyposażeniu znajduje się 6-biegowa przekładnia manualna. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,7 s natomiast prędkość maksymalna - 230 km/h. Średnie spalanie wynosi 7,4 l/100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Auta zostały zaprojektowane w Europie pod nadzorem Petera Schreyera. Od pozostałych wersji modelowych wyróżnia je nowy wzór atrapy chłodnicy i osadzenia reflektorów, pogłębione zderzaki, 4-punktowe światła do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, nowe lampy przeciwmgielne, podwójna, symetryczna i chromowana końcówka wydechu, czerwone zaciski hamulców oraz 18-calowe felgi. We wnętrzu znajdziemy takie elementy jak fotele Recaro pokryte połączeniem zamszu i elementów skórzanych, metalizowane nakładki pedałów, kierownica obszyta perforowaną skórą, wzbogaconą iluminację i wygląd zegarów. Możliwe jest zamontowanie wskaźników stopnia doładowania turbosprężarki oraz użycia momentu obrotowego.

d2ymym0

"Kijanki" były intensywnie testowane celem dopasowania do europejskich warunków drogowych, m. in. na torze Nurburgring. Twardość amortyzatorów przednich wzrosła o 30 proc. (odbój) oraz o 10 proc. (ściskanie), a tylnych - odpowiednio o 50 i 200 proc. Sztywność sprężyn śrubowych zwiększono o 10 proc., a średnicę tylnego stabilizatora z 18 do 19 mm. Zastosowano również tuleje przedniego zawieszenia o podwyższonej sztywności. Dzięki tym zmianom udało się ograniczyć zjawisko podsterowności i przechyłów nadwozia pod kątem poprawy charakterystyki jezdnej, szczególnie przy prędkościach autostradowych. Nacisk położono też na hamulce - wytracenie prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania wynosi 36,4 m. Usportowieniu uległ dźwięk. Dzięki intensyfikacji przepływu powietrza przez tłumik główny oraz skróceniu długości przewodów dolotowych uzyskano wzrost tonacji wydechu o 10 dB podczas gwałtownego przyspieszania.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Kia cee'd GT jest 5-drzwiowym hatchbackiem z nadwoziem samonośnym o konstrukcji stalowej, natomiast pro_cee'd GT jest 3-drzwiowym coupe. Wymiary wynoszą odpowiednio 4 310/ 1 780/ 1 470 mm oraz 4 310/ 1 780/ 1 430 mm natomiast masa własna - 1 382 i 1 359 kg. W obydwu przypadkach rozstaw osi to 2 650 mm zaś współczynnik oporu aerodynamicznego Cd - 0,30. Polska cena rozpoczyna się od 86 990 zł. Dla pierwszych 15 klientów polski oddział marki przygotował edycję limitowaną, która posiada topowe wyposażenie wzbogacone o akcesoria indywidualizacyjne.

Źródło: Kia

ll/moto.wp.pl

d2ymym0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ymym0
Więcej tematów