Trwa ładowanie...
wiadomości
30-06-2008 11:00

Prezentacja mini-samochodów

Prezentacja mini-samochodów
d2cn3uy
d2cn3uy

26 czerwca w Warszawie odbyła się prezentacja pojazdów czterokołowych (quadrycykli) zorganizowana przez europejskie stowarzyszenie producentów i importerów quadrycykli Equal.

Pojazdy te ze względu na wagę dzielą się na: lekkie czterokołowce (do 350 kg) i ciężkie czterokołowce (do 550 kg).

Lekkie czterokołowce charakteryzują się następującymi parametrami:
Prędkość maksymalna – 45 km/h
Maksymalna moc – 4kW
Miejsce dla dwóch osób

d2cn3uy

Pierwsze pojazdy tego typu pojawiły się we Francji w latach 70-tych.Najpierw były to małe czterokołowce a następnie duże czterokołowce wymagające prawa jazdy A1, B1 lub odpowiednika. W 2007 roku w Unii Europejskiej zarejestrowanych było już ponad 320 tys. czterokołowców. W tym samym roku sprzedano ponad 35 tys. nowych pojazdów, co oznacza wzrost o ok. 13 % w stosunku do poprzedniego roku. Obecnie główne rynki obejmują Francję, Włochy i Hiszpanię.

Badania rynku i obserwacje (dotyczące głównie sieci dystrybucji) pokazują, że lekkie pojazdy czterokołowe i korzystne możliwości ich prowadzenia są szczególnie atrakcyjne dla osób starszych zamieszkujących tereny wiejskie. 65% użytkowników tych pojazdów stanowią osoby w wieku powyżej 50 lat, zamieszkujące na obszarach wiejskich lub na dalszych przedmieściach miast i które z różnych powodów nie chcą używać klasycznych samochodów, ale muszą mieć możliwość przemieszczania się ze względu na odosobnienie. Klientów w tej kategorii przyrasta ze względu na malejącą sieć bliskich punktów handlu i usług, a także ograniczony zasięg komunikacji publicznej.

Kolejną grupę użytkowników (ok. 30%) stanowią ludzie aktywni zawodowo w wieku od 25 do 50 lat, którzy nie mają czasu lub środków na zdobywanie prawa jazdy, a ze względu na pracę muszą być mobilni. W miastach ta kategoria obejmuje także młodych ludzi w wieku od 25 do 35 lat, dla których użytkowanie mikrosamochodu jest odpowiedzią na problemy intensywnego ruchu ulicznego i parkowania: szybkość jazdy jest taka sama jak innym samochodem (np. średnia prędkość w Paryżu wynosi tylko 18 km/h), a zużycie paliwa wynosi ok. 3 l na 100 km.

Ponadto pojazdy te ze względu na niską emisję CO2 zwolnione są z opłat środowiskowych w niektórych miastach Europy. Pozostałą grupę tworzą kierowcy którzy z powodu wykroczeń drogowych lub jazdy pod wpływem alkoholu stracili uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi.

d2cn3uy

Według ekspertów, prowadzenie samochodu nie wymagającego prawa jazdy przez sprawców wykroczeń może przynieść ważne efekty społeczne i pedagogiczne, powodując przyzwyczajenie do jazdy poniżej maksymalnej dozwolonej prędkości. Główną przeszkodą zmniejszającą dostępność tego typu pojazdów jest dosyć wysoka cena. W zależności od modelu i rodzaju silnika ceny wahają się od ok. 9 tys. Euro do ponad 15 tys. Euro. Za wersje z silnikiem elektrycznym zapłacić trzeba prawie 18 tys. Euro.

Źródła: IBRM Samar

d2cn3uy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2cn3uy
Więcej tematów