Premiery Porsche w Paryżu
Nad Sekwaną koncern ze Stuttgartu pokaże dziesięć modeli serii 911 – od Carrery Coupé do Targi 4S, wszystkie z nowymi elementami stylistycznymi i z nową technologią. Najnowsza generacja 911 to jedyna na świecie seria samochodów sportowych w pełni wyposażona w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Nowe jednostki napędowe znacznie poprawiają i tak już doskonałą moc i efektywność klasycznych sześciocylindrowych silników typu bokser. Spełniają tez surowe normy emisji spalin – europejską EU5 i amerykańską LEV II.
Ofertę samochodów sportowych z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełniają w Paryżu dwie nowości: Boxster S Porsche Design Edition 2 i Cayman S Sport. Osiągają moc 303 KM z 3,4 litra pojemności silnika, czyli o osiem KM więcej, niż dotychczasowe wersje „S”. Oba modele dysponują ekskluzywnymi elementami wyposażenia. Boxster S Porsche Design Edition 2, produkowany w limitowanej serii 500 egzemplarzy, będzie całkowicie biały.
Bardziej kolorowe – i jeszcze bardziej sportowe – jest coupé Cayman S Sport, również produkowane w ograniczonej ilości 700 sztuk. Klient będzie miał do wyboru sześć kolorów lakieru bez dodatkowych efektów, w tym spektakularny zielony i pomarańczowy, charakterystyczne dla ostatnich 911 GT3 RS. Obok sześciocylindrowego silnika typu bokser o mocy 303 KM niepowtarzalną dynamikę jazdy zapewniają również montowany seryjnie Porsche Active Suspension Management (PASM) z obniżonym o dziesięć milimetrów zawieszeniem oraz pięciomilimetrowe dystanse pod 19-calowymi kołami.
Rajdowe geny: Cayenne S Transsyberia
Ukłonem wobec sportowych sukcesów jest Cayenne S Transsyberia, również debiutujące w Paryżu. Podobnie, jak wytrzymałe samochody startujące w rajdzie Transsyberia z Moskwy do mongolskiej stolicy Ułan Bator, wersję przeznaczoną do ruchu po drogach publicznych wyposażono w znany z Cayenne S bezsprężarkowy silnik 4.8 litra V8 i oszczędny bezpośredni wtrysk benzyny. Jednak pod maską pracuje mocniejszy wariant silnika z Cayenne GTS, uzyskujący moc 405 KM przy 6.500 obr./min i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm przy 3.500 obr./min.