Trwa ładowanie...
11 lipca 2002, 12:02

Premiera Hondy Jazz - kwiecień 2002

Premiera Hondy Jazz - kwiecień 2002
d3p3w04
d3p3w04

Premiera Hondy Jazz, kwiecień 2002, (laz)

Od nowego modelu Jazz (lub Fit jak jest nazywany i już obecnie sprzedawany na rynku japońskim) oczekuje się wysokiego udziału w sprzedaży Hondy na rynku europejskim od poczatku roku 2002. Producenci liczą, że pomimo wymiarów zaliczających Jazz do klasy mini (3,8 metra długości), ze względu na nowoczesne rozwiązania przestrzenne wewnątrz auta, zainteresują sie nim klienci wybierający jak dotąd większe auta. Pojemność bagażowa, przy standardowym ułozeniu siedzeń wynosi 380 litrów.

(WP)
Źródło: (WP)

Auto zaprojektowano na nowej "Globalnej Małej Platformie". Innowacje polegają m.in. na centralnie położonym zbiorniku paliwa, umieszczonym tuż pod podlogą w przedniej części kabiny. Centralna pozycja zbiornika wraz z belką skrętną tylnego zawieszenia w ksztalcie litery H, pozwolily na obniżenie podłogi w tylnej czesci samochodu. Zastosowanie takiej konstrukcji podwozia zwiększylo sztywność karoserii, wzmocniło odporność podczas zderzeń we wszystkich kierunkach oraz ulepszyło zabezpieczenie zbiornika paliwa, chronionego teraz przez ramę podłogi i środkową poprzecznicę podłogi.

d3p3w04

Wnętrze zaprojektowano ze sportowym duchem zgodnie z koncepcją nazywaną przez projektantów Hondy "stylem dynamicznych warstw". Poszczególne elementy wykonane są w różnych odcieniach szarości z metalicznym akcentem. W deskę rozdzielczą wbudowany jest system audio , co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich umęczonych kradzieżami radioodbiorników.

Jazz napędzają silniki wykonane w technologii i-DSI (Podwójny Zapłon Sekwencyjny). Wartości średniego zużycia paliwa, wynosi 5,5 l/100km dla silnika o pojemnosci 1,2 i 5,7 l/100km dla silnika 1,4. Silniki osiągają moc 78KM (1,2) oraz 83KM (1,4). Pozwalają rozpędzać Jazz do setki odpowiednio w 12,9 i 12 sek. Początkowo oba modele 1,2l i 1,4l oferowane są z pięciobiegową ręczna skrzynia biegów, ale wkrótce będzie wprowadzony na rynek nowy model z siedmiopołożeniową pólautomatyczną przekładnią CVT.

Jednym z naczelnych celów przy projektowaniu Hondy Jazz było osiągnięcie najlepszego w swojej klasie poziomu bezpieczeństwa. Producenci liczą, że Jazz otrzyma cztery gwiazdki w testach Euro NCAP jeśli chodzi o bezpieczeństwo podróżujących, a trzy gwiazdki w testach bezpieczeństwa pieszych. Zastosowanie przez Hondę technologii G-control umożliwiło większe pochłanianie energii zderzenia przedniego przez ramę przednią, ponieważ rama ta jest dłuższa, sztywniejsza i prostsza.

Najtańsza wersja Hondy Jazz kosztuje 53900 zł.

d3p3w04
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3p3w04
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj