Trwa ładowanie...
d1u6y09
wiadomości
24-07-2008 09:08

Prawie nowa autostrada do remontu

d1u6y09
d1u6y09

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nakazała naprawę nawierzchni autostrady A2 na odcinku z Poznania do Nowego Tomyśla - wynika z komunikatu opublikowanego w środę przez GDDKiA.

Podczas kontroli nawierzchni wykryto uszkodzenia, które nie zagrażają jednak bezpieczeństwu użytkowników drogi.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk proszony o komentarz do decyzji Dyrekcji powiedział w środę dziennikarzom, że autostrada w tym wypadku to towar, który nabywa strona publiczna. "Chcemy, by to była autostrada o doskonałej jakości. Jeśli pojawiają się wady, żądamy, aby zostały one usunięte" - powiedział.

"Ta droga musi zostać naprawiona i to jest zadanie koncesjonariusza, by doprowadził do stanu zgodnego z koncesją" - dodał.

d1u6y09

Zbadanie przyczyn spękań nawierzchni tego odcinka autostrady Dyrekcja zleciła Instytutowi Badawczemu Dróg i Mostów oraz Laboratorium Drogowemu w Poznaniu. Wykryto odstępstwa od wymagań projektu budowlanego i błędy w technice budowy.

GDDKiA nakazała natychmiastowe usunięcie warstwy ścieralnej na całym 50-km odcinku autostrady i wykonanie oceny podbudowy asfaltowej na całej długości. Domaga się również m.in. wymiany podbudowy asfaltowej, jeśli będzie to konieczne oraz ułożenia na nowej podbudowie siatki przeciwspękaniowej o szerokości co najmniej 2 m. Konieczne jest także ułożenie nowych warstw asfaltowych w celu wzmocnienia autostrady.

Inwestorem przy budowie tego odcinka autostrady była Autostrada Wielkopolska SA.

"Sami informowaliśmy o spękaniach jezdni. Gdyby nie doszło do odstępstw przy budowie, to pewnie nie doszłoby do spękań. Wszystkie zalecenia GDDKiA zostaną zrealizowane na koszt firmy wykonawczej NCC, która wykona je w ramach gwarancji" - powiedziała PAP rzeczniczka AW SA Zofia Kwiatkowska.

Prace przy wymianie nawierzchni rozpoczną się w II kwartale 2008 roku.

GDDKiA poinformowała, że kontrola zarządzona przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad wskaże odpowiedzialnych za wykryte wady i uchybienia. Oceni też pracę firmy WS Atkins, która nadzorowała budowę tego odcinka A2 jako niezależny inżynier. (PAP)

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj