Prawie mała prawie terenówka
W gamie jednostek napędowych dostępny będzie silnik benzynowy 2.0 TFSI dysponujący mocą 155 kW (211 KM) i potężnym momentem obrotowym 350 Nm, który występuje w szerokim zakresie obrotów od 1 500 do 4 200 obr./min. Czterocylindrowy silnik potrzebuje tylko 6,9 sekundy, aby przyspieszyć nowe A4 Allroad z napędem quattro do 100 km/h; maksymalna prędkość jazdy wynosi 230 km/h. Jednostka współpracować będzie z dwusprzęgłową przekładnią S-Tronic, a średnie spalanie oscylowało będzie w granicach 8 litrów/100 kilometrów.
Jak przystało na nowoczesny samochód terenowy, pod maską będzie mógł pracować jeden z dwóch nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostka 2.0 TDI rozwija moc 125 kW (170 KM) i przy prędkościach obrotowych od 1 750 do 2 500 obr./min. osiąga 350 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna 213 km/h. Wrażenie robi niskie zużycie paliwa - tylko 6,4 litra/100 km. Dwulitrowy diesel współpracuje z przekładnią manualną.
Trzylitrowy diesel dysponuje mocą 176 kW (240 KM) z pojemności skokowej 2 967 cm3. Współpracując z dwusprzegłową skrzynią biegów pozwala przyspieszyć od zera do 100 km/h w ciągu 6,4 sekundy i rozwinąć prędkość 236 km/h – jego przeciętne zużycie paliwa jest dosyć niskie i wynosi 7,1 l/100 km.
Oprócz zaadoptowania systemu napędu na cztery koła quattro, inżynierowie Audi poszerzyli rozstaw przednich i tylnych kół o 20 mm oraz nieznacznie podwyższyli nadwozie montując dłuższe sprężyny. Nowe Audi Allroad wyposażono także w system Offroad Detection (ORD), który wykrywa rodzaj nawierzchni i odpowiednio dostosowuje parametry układu ESP. W jeździe po bezdrożach pomagają dodatkowo duże, 17-calowe obręcze aluminiowe obute w opony 255/55.
Audi A4 Allroad Quattro pojawi się w europejskich salonach sprzedaży latem tego roku, a ceny będą rozpoczynały się od 37 100 Euro.