Subaru Tecnica International, czyli w skrócie STi. Tymi trzema literami Subaru sygnuje pikantne modele marki. Najbardziej znanym jest oczywiście kultowa Impreza, ale jak się okazuje nawet mikrovan może otrzymać cechy prawdziwego sportowca.
Mikroskopijny van Stella oferowany wyłącznie na japońskim rynku należy do segmentu tzw. „kei-cars”. Takie konstrukcje mieszczą swobodnie nawet pięciu pasażerów, ich małe silniczki często wyposażane są w turbosprężarki i co bardzo ważne w wielkich miastach, auta te wymagają minimalnej przestrzeni potrzebnej do zaparkowania.
Subaru zaprezentowało model Stella w 2006 roku, a teraz proponuje jej optyczne zmiany za pomocą pakietu STi. Zawiera on między innymi: lampy ksenonowe, wstawki z karbonu na ramkach okien, przedni i tylny spoiler, specjalne aluminiowe obręcze kół o średnicy 14 cali, dwukolorową sportową kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały, czy tapicerkę siedzeń w kolorze burgund.
Niestety pod maską tego mikrovana nie zaszły żadne zmiany. Nadal naapędza go 4-cylindrowy silniczek o pojemności zaledwie 666 cm sprzężony z bezstopniową przekładnią typu CVT.
Co ciekawe nabywca może wybrać model napędzany tylko na przednią oś, lub z napędem 4x4. Subaru planuje wyprodukowanie 500 egzemplarzy modelu Stella RS-S Custom z pakietem STi
Informacja Mototarget