Poznaliśmy motocyklowego lidera jakości. Kto najlepiej przedstawia marzenia?
29 lutego 2024 r. podczas uroczystej gali zorganizowanej w Łodzi poznaliśmy laureatów konkursu "Liderzy Jakości OTOMOTO", który promuje dobre praktyki wśród sprzedających. Kto zwyciężył w kategorii Motocykle? Jak zachęcić potencjalnych klientów do spełniania marzeń?
Konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO" to święto transparentności nie tylko dla klientów biznesowych, ale również dla tych, którzy chcą kupić pojazd i szukają sprzedawcy godnego zaufania. Dobre zdjęcia, rzetelny opis i szczegółowo wypełnione pola obowiązkowe i dodatkowe to podstawy sukcesu, ale sprzedaż motocykli jest bardzo specyficzna i wymaga czegoś więcej….
Motocykle rynkowym ewenementem?
Choć w Polsce wydaje się coraz mniej praw jazdy, to w przypadku kategorii motocyklowych trend jest odwrotny. Widać to również w statystykach rejestracji. Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2023 r. zarejestrowano 27 756 nowych motocykli, co oznacza wzrost o 16,1 proc w porównaniu do roku poprzedniego. W przypadku sprowadzonych motocykli używanych dane są jeszcze bardziej imponujące.
Ogromną popularnością cieszą się jednoślady klasy 125, którymi mogą jeździć również osoby mające prawo jazdy kat. B od co najmniej 3 lat. To doskonała alternatywa dla samochodu – dynamiczne i zwinne 125-tki mają mały apetyt na paliwo i pozwalają na sprawne przeciskanie się przez korki. Kolejny segment to motocykle szosowo-turystyczne, które w świecie samochodów można porównać do crossoverów.
– Motocykle są bardzo ciekawą kategorią. My w OTOMOTO mamy misję, żeby zwiększać mobilność Polaków. Tę funkcję spełniają w dużej mierze auta osobowe, szczególnie pierwszy samochód w gospodarstwie domowym. W przypadku motocykli większość okazji zakupowych jest związana z hobby i pasją, dlatego to kategoria bardzo wyjątkowa i ogłoszenia powinny być skonstruowane w jeszcze bardziej kreatywny sposób – powiedział Łukasz Juskowiak, Head of Marketing w OTOMOTO, przewodniczący jury w kategorii Motocykle.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
GALA LIDERÓW JAKOŚCI OTOMOTO - Łukasz Juskowiak, Head of Marketing OTOMOTO
Kto otrzymał nagrodę główną?
Z racji tego, że motocykle to przede wszystkim przyjemność, sprzedaje się nie tyle produkt, co wizję i marzenia - trzeba to umiejętnie wpleść do oferty. Zaufanie jest również kluczowe, a to można zdobyć właśnie poprzez rzetelnie przygotowane ogłoszenie. W kategorii Motocykle nagrodę główną i tytuł Lidera Jakości otrzymał salon BMW Inchcape Wrocław, reprezentowany na gali przez Łukasza Cacko.
– Na przestrzeni kilkunastu lat zmieniły się ogłoszenia i zmieniła się ich jakość. Polacy stali się znacznie bardziej wymagający i oczekują coraz wyższej jakości, więc staramy się ją dostarczać – powiedział Łukasz Cacko z BMW Inchcape.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
GALA LIDERÓW JAKOŚCI OTOMOTO - Łukasz Cacko, zwycięzca kategorii MOTOCYKLE
Jury uzasadniało swój wybór nie tylko doskonałą jakością ogłoszenia, ale również publikacją kreatywnego wideo, w którym wybrzmiewa historia konkretnego egzemplarza. To bardzo ważne, bo w przypadku motocykli chodzi o coś więcej niż pojazd – to także sprzedaż określonego stylu życia.
– Wideo jest zdecydowanie dużym walorem ogłoszeń, szczególnie wśród młodych konsumentów. To dotyczy nie tylko ogłoszeń, ale w ogóle treści, które konsumujemy. Wideo jest dobrze przyswajalne i wszyscy lubimy popatrzeć na ruchome obrazki, a zwłaszcza jeśli dotyczą rzeczy, które nas interesują – powiedział Michał Roszkowski, Senior Partner w agencji Minds & Roses, gość specjalny jury w kategorii Motocykle. – Moją uwagę zwróciły dwa ogłoszenia. Jedno dotyczyło quadów, a drugie customowego motocykla. W obu było widać zaangażowanie firmy, sprzedawców i pasję, z jaką opowiadali o tych produktach – dodał.
GALA LIDERÓW JAKOŚCI OTOMOTO - Michał Roszkowski, Senior Partner AGENCJI BADAWCZEJ MINDS & ROSES
WP Moto na: