Trwa ładowanie...
Auto Świat
28-10-2011 15:42

Poznaj legendarnego Forda Capri

Poznaj legendarnego Forda CapriŹródło: Mariusz Kamiński/autoswiat.pl
d15g7b8
d15g7b8

| [

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Sportowy Ford w pierwszej postaci wszedł do produkcji w 1968 roku. Jednak opisywany model pochodzący z 1984 roku to ostatnie wydanie Capri. Wytwarzanie go w Niemczech zakończono w 1984 roku, ale jeszcze przez dwa lata auto powstawało w fabryce Forda w Anglii.

(fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)

Dzisiaj Capri jest cenionym autem wśród amatorów youngtimerów. I to cenionym dosłownie, bo za większość pojazdów właściciele żądają wysokich kwot. To wynika przede wszystkim ze znacznych kosztów remontu pojazdu. Części zamienne okazują się trudno dostępne, a przez to ich ceny mogą przyprawić o zawrót głowy. Przy tym nie ma co liczyć na ASO, bo Ford nie prowadzi dystrybucji podzespołów do tego modelu.

d15g7b8

Decydując się na to auto, trzeba zwrócić uwagę na korozję nadwozia. Podobnie jak większość Fordów z tego okresu także Capri ma z tym problem. Drugim elementem, który wymaga przyjrzenia się, jest zawieszenie. Dotyczy to przede wszystkim samochodów użytkowanych przez dłuższy czas w Polsce. Na naszych dziurawych drogach układ jezdny szybko się zużywa.

(fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)

Obecnie wiele osób sprowadza samochody z Anglii. W przypadku Capri też można tak zrobić, bo auta te były również tam produkowane i jest ich dużo na Wyspach, ale nie ma to większego sensu, ponieważ taki pojazd będzie miał kierownicę po prawej stronie, a to utrudnia u nas jazdę. Lepiej szukać Capri na kontynencie, bo tu też znajdziemy dużo modeli w dobrym stanie technicznym.

Prezentowana wersja nie jest zbyt często spotykana, ale jeżeli decydujemy się na Capri, warto poszukać egzemplarza ze 160-konnym silnikiem z wtryskiem benzyny. Jeszcze lepsza, ale też rzadsza (produkowana tylko przez 9 miesięcy) jest wersja Superinjection, w której zastosowano bogatsze wyposażenie, a w tylnym moście - szperę.

d15g7b8

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Poznaj wszystkie modele Forda

Jednak już jazda wersją injection (na zdjęciach biały model) daje mnóstwo frajdy. Warto pamiętać, że mamy do czynienia z niezbyt ciężkim autem, w którym napęd jest przekazywany na tylne koła.

(fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Mariusz Kamiński/autoswiat.pl)

Przy silniku o mocy 160 KM mocniejsze wciśnięcie pedału gazu może się skończyć poślizgiem. Zawieszenie auta nie jest nadmiernie twarde, ale i tak jazda nie jest do końca wygodna. Przeszkadzają w tym szerokie opony - w koleinach auto zaczyna myszkować.

Pomimo znacznego wieku Capri okazuje się samochodem, którego użytkowanie na co dzień nie sprawia kłopotów. W zadbanym egzemplarzu, a takim jest prezentowany model, wszystko działa bez zarzutu.

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Poznaj wszystkie modele Forda

sj

d15g7b8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15g7b8
Więcej tematów