Powstanie sieć szybkich ładowarek przy autostradach
Planowana infrastruktura bardzo szybkiego ładowania o maksymalnej mocy 350 kW ma znacząco przyspieszyć proces "tankowania" aut z napędem elektrycznym. Budowa ma się rozpocząć w 2017 r. W pierwszym etapie planuje się uruchomienie ok. 400 stacji w całej Europie. Do 2020 r. klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy. Stacje ładujące wzdłuż autostrad i często uczęszczanych dróg tranzytowych będą dostępne powszechnie, umożliwiając tym samym elektryczną jazdę na długich trasach. Ładowanie ma być tak dalece zaawansowane, by w przyszłości przebiegało równie komfortowo jak tradycyjne tankowanie paliwa.
Sieć ładowania ma bazować na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura zwiększy możliwości istniejących standardów ładowania prądem zmiennym i stałym, tak by w przyszłości możliwe było szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do tej mocy byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji. Celem stworzenia sieci jest możliwość ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki. Ma to pomóc w znacznym zwiększeniu akceptacji pojazdów elektrycznych w Europie.
- Przełom w elektromobilności wymaga przede wszystkim dwóch rzeczy - znajdujących uznanie klientów pojazdów i odpowiednio rozbudowanej infrastruktury umożliwiającej ładowanie. Nasze porozumienie może być kamieniem milowym w szerokiej ofensywie aut elektrycznych w krajach europejskich - powiedział Dieter Zetsche z Daimlera.
Powstanie spółki musi jeszcze poprzedzić podpisanie odpowiedniej umowy założycielskiej i zatwierdzenie w różnych systemach prawnych.
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska