Powrót sympatycznego Twingo
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11973/twingo-01.jpeg',500,375) ) |
| --- | W czerwcu zostanie wprowadzone do sprzedaży nowe Renault Twingo. Auto prezentowane jest na genewskim salonie motoryzacyjnym.
Twingo dołącza do modeli Storia (Clio II), Modusa i Clio III reprezentujących Renault w segmencie małych samochodów. Jest jednak od nich krótsze (360 cm długości w porównaniu z 381 cm Storii, 379 cm Modusa oraz 399 cm Clio III) i przeznaczone dla czterech, a nie pięciu pasażerów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11973/twingo-02.jpeg',500,375) ) |
| --- | W zależności od wersji Twingo ma z tyłu stałą ławkę lub dwa niezależne, przesuwane siedzenia. W wersji z ławką pojemność bagażnika wynosi 230 l. Po jej złożeniu objętość wzrasta do 951 l.
Wersja wyposażona w dwa niezależne siedzenia oferuje możliwość ich regulacji wzdłużnej w zakresie 22 cm, a oparcie można ustawić w jednym z pięciu położeń pod kątem od 25 do 35°.
Dzięki możliwości zmiany konfiguracji wnętrza pojemność bagażnika może wzrosnąć ze 165 l (przy maksymalnie cofniętych tylnych siedzeniach, co zapewnia maksymalny komfort pasażerom siedzącym z tyłu) do 285 l, przy maksymalnym przesunięciu do przodu tylnych siedzeń (w konfiguracji pozwalającej na uzyskanie jak największej pojemności bagażnika) lub do 959 l ze złożonymi całkowicie tylnymi siedzeniami.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11973/twingo-03.jpeg',500,354) ) |
| --- | W celu dalszego zwiększenia pojemności można złożyć także oparcie przedniego siedzenia pasażera, co pozwala na załadunek przedmiotu o długości 215 cm.
W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny MacPhersona z amortyzatorami hydraulicznymi, sprężynami śrubowymi i stabilizatorem poprzecznym kontrolującym przechyły boczne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11973/twingo-04.jpeg',500,342) ) |
| --- | Zawieszenie tylne tworzy belką skrętna z pionowymi amortyzatorami oraz sprężynami śrubowymi, które w górnym i dolnym miejscu podparcia mają poduszki gumowe ograniczające przenoszenie drgań układu jezdnego na nadwozie.
W usportowionej wersji GT zawieszenie jest twardsze. Zastosowano też inne ustawienia układu wspomagania kierownicy.
Gama jednostek napędowych Twingo obejmuje silniki benzynowe 1,2 l/60 KM i 1,2 l/75 KM oraz turbodoładowany TCE o mocy 100 KM przeznaczony do wersji GT. Do tego dochodzi diesel 1,5 l/65 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11973/twingo-05.jpeg',500,350) ) |
| --- | Jednostki współpracują standardowo z 5-biegową skrzynią mechaniczną. W ofercie znajduje się także zautomatyzowana przekładnia (dla silnika 1,2 l/75 KM). Pozwala ona na korzystanie z dwóch trybów pracy: automatycznego lub ręcznego ze sterowaniem impulsowym.
W wyposażeniu dodatkowym przewidziano m.in. Audio Connexion Box – moduł sterowany za pomocą pilota umieszczonego pod kierownicą, pozwalający na korzystanie z osobistych muzycznych zasobów zapisanych w formacie MP3 na pamięci zewnętrznej USB, odtwarzaczu MP3 lub iPodzie.
Nowe Twingo będzie produkowane w zakładzie Novo Mesto w Słowenii.
Autor: (mp)