Powrót Skorpiona
Niemal pół wieku po stworzeniu firmy przez Carlo Abartha, jego dzieło powraca jako odrębna marka koncernu Fiata.
Zobacz film z prezentacji marki Abarth na stoisku Fiata.
Pan Carlo Abarth wcale nie myślał o kreowaniu marki, czy nawet samodzielnego przedsiębiorstwa sprzedającego swe produkty kierowcom. Skromny inżynier proponował początkowo, by Fiat kupował od niego i oferował klientom opcjonalne ulepszenia wielkoseryjnych modeli – było to w czasach, kiedy słowo tuning rozumiane było przede wszystkim jako strojenie radia. Fiat rozwijał się wówczas doskonale dzięki tanim, masowym modelom, i to w ich prostocie dopatrywał się źródła sukcesu. Propozycje indywidualizacji oferty potraktował jak bluźnierstwo.
Pan Carlo Abarth zaniechał prób przekonywania Fiata i całkowicie niezależnie od turyńskiego potentata zaczął oferować coś co dziś nazwalibyśmy tuning kitami. Olbrzymi sukces komercyjny sprawił, że Fiat zdecydował się odkupić w całości przedsiębiorstwo Carlo Abartha. Zachowując logo przedsiębiorstwa (skorpion) produkował Fiaty Abarth – sportowe wersje swych popularnych modeli. Pomimo sukcesów sportowych produkcji jednak zaprzestano. Teraz, po 36 latach Fiat postanowił wskrzesić Abartha. By przekonać klientów o wyjątkowym charakterze tych aut, zdecydowano się kreować zupełnie odrębną markę. Nie będzie więc Fiatów Abarth, ale Abarthy – sprzedawane i serwisowane w odrębnej sieci. Pierwszymi modelami tej marki będą auto powstałe na bazie Grande Punto, oraz Fiata 500.