Trwa ładowanie...
10-12-2007 17:02

Powrót Skorpiona

Powrót Skorpiona
d2xqs7l
d2xqs7l

Niemal pół wieku po stworzeniu firmy przez Carlo Abartha, jego dzieło powraca jako odrębna marka koncernu Fiata.

Zobacz film z prezentacji marki Abarth na stoisku Fiata.

Pan Carlo Abarth wcale nie myślał o kreowaniu marki, czy nawet samodzielnego przedsiębiorstwa sprzedającego swe produkty kierowcom. Skromny inżynier proponował początkowo, by Fiat kupował od niego i oferował klientom opcjonalne ulepszenia wielkoseryjnych modeli – było to w czasach, kiedy słowo tuning rozumiane było przede wszystkim jako strojenie radia. Fiat rozwijał się wówczas doskonale dzięki tanim, masowym modelom, i to w ich prostocie dopatrywał się źródła sukcesu. Propozycje indywidualizacji oferty potraktował jak bluźnierstwo.

Pan Carlo Abarth zaniechał prób przekonywania Fiata i całkowicie niezależnie od turyńskiego potentata zaczął oferować coś co dziś nazwalibyśmy tuning kitami. Olbrzymi sukces komercyjny sprawił, że Fiat zdecydował się odkupić w całości przedsiębiorstwo Carlo Abartha. Zachowując logo przedsiębiorstwa (skorpion) produkował Fiaty Abarth – sportowe wersje swych popularnych modeli. Pomimo sukcesów sportowych produkcji jednak zaprzestano. Teraz, po 36 latach Fiat postanowił wskrzesić Abartha. By przekonać klientów o wyjątkowym charakterze tych aut, zdecydowano się kreować zupełnie odrębną markę. Nie będzie więc Fiatów Abarth, ale Abarthy – sprzedawane i serwisowane w odrębnej sieci. Pierwszymi modelami tej marki będą auto powstałe na bazie Grande Punto, oraz Fiata 500.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj