Powrót MG pod czerwonym sztandarem
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12168/mg1_9375.jpeg',550,346) ) |
| --- | Legendarna brytyjska marka powraca. Po wielu perturbacjach angielską marką zarządzają teraz Chińczycy. Chiński producent samochodów Nanjing Automobile Corporation (NAC) oficjalnie rozpoczął produkcję samochodów marki MG. I to nie w angielskim Longbridge, ale w dalekich Chinach, gdzie przeniesiono z Anglii całą taśmę produkcyjną.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12168/mg2_15977.jpeg',550,446) ) |
| --- | Paletę chińskich modeli MG tworzyć będą trzy auta - sportowy roadster MG TF, MG7 (poprzednio znany jako Rover 75)
i nowość, która na razie owiana jest mgiełką tajemnicy. MG7 dostępny będzie od 2008 roku z silnikiem 1.8T 16V o mocy 150 KM oraz 2.5 V6 24V o mocy 190 KM (także w wersji przedłużonej). Według Nanjing - nowego właściciela MG obchodzącego 27 marca swoje 60 urodziny, we wnętrzu MG7 znajdziemy jeszcze bogatsze i bardziej luksusowe wyposażenie, niż w brytyjskim pierwowzorze.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12168/mg4_7963.jpeg',550,353) ) |
| --- | Chiński producent poinformował, że tylko początkowo ich produkty zbliżone będą do oryginałów, Z czasem zastąpią je własne pomysły i rozwiązania techniczne. Biorąc pod uwagę wyniki testów zderzeniowych chińskich aut, nie jest to akurat dobra wiadomość. Kolejna zła jest taka, że NAC zrezygnuje też z wszelkich wersji sportowych oferowanych dotychczas przez MG. Klienci z Chin oczekują raczej luksusu typowego dla aut Rovera, niż sportowych atrybutów modeli MG. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12168/mg3_46572.jpeg',550,441) ) |
| --- |
W ofercie Nanjing nie zobaczymy również mniejszych modeli MG znanych także jako Rover 25 i Rover 45. Przedstawiciele firmy Nanjing oświadczyli, że fabryka w Longbridge nie pozostanie pusta. Chińczycy planują tam umieszczenie centrum badawczo-rozwojowego. Jeśli brytyjsko-chińskie chimery znajdą uznanie w Chinach i Europie (co wątpliwe), to nowy właściciel zamierza rozszerzyć paletę modeli o luksusową limuzynę, która miałaby być montowana ręcznie w Longbridge.
Źródło: CarNews: Informacja Mototarget