Powrót amerykańskiej legendy
Dodge zainstalował w modelu Challanger SRT8 329 silnik o pojemności 6,4 l, czyli 329 cali sześciennych.
Jednostka V8 Hemi o pojemności 6,4 litra nie była montowana w samochodach produkcyjnych Dodga od 52 lat. Jednak amerykański producent postanowił zrobić wyjątek dla limitowanej edycji modelu SRT8, która ze względu na pojemność jednostki napędowej (liczonej w calach sześciennych) otrzymała przydomek 329. Nowy motor dysponuje większą o 45 KM mocą niż HEMI 6,1 l. 470 KM doskonale pasuje do pełnokrwistego musclecara.
Seria odmiany 329 została ograniczona do 1492 egzemplarzy, z czego 392 Challengerów serii 329 trafi do Kanady, a reszta będzie sprzedawana na terenie USA. Klienci będą mogli wybierać między kolorem Deep Water Blue z białymi pasami Stone White, a śnieżnobiałym kolorem Bright White Clear z pasami Viper Blue. Niezależnie od koloru Challenger SRT8 329 stoi na 20-calowych obręczach w czarnym, satynowym kolorze. Oczywiście na bokach pojazdu pojawią się znaczki 329. Dodge sugeruje, że SRT8 329 będzie potrzebował około 12 sekund, by pokonać dystans 1/4 mili.
Jednostka HEMI V8 329 została zaprezentowana w 1957 r. i szybko zwróciła uwagę wszystkich maniaków szybkości, którzy zaadoptowali ją do swoich pojazdów. Po 1958 silnik ten nie był już oferowany w normalnej produkcji, jednak jego egzemplarze trafiały pod maski pojazdów kolekcjonerskich. W 2007 roku Mopar w związku z 50-rocznicą powstania jednostki 329 stworzył jej współczesną wersję.
Źródło: Moto Target