Trwa ładowanie...
24 marca 2009, 17:46

Powiew japońskiego luksusu - Lexus LF-A Roadster

Powiew japońskiego luksusu - Lexus LF-A Roadster
do873y7
do873y7

Japońska marka postanowiła zająć się czymś więcej, niż tylko produkcją limuzyn z najwyższej półki. Lexus obiecał już klientom prawdziwie sportowy, 500-konny model LF-A Coupe, zaś w trakcie salonu samochodowego w Detroit zaprezentował otwartą wersję bolidu.

Pojazd skonstruowano przy użyciu aluminiowych profili oraz elementów wykonanych z włókna węglowego. Zaskoczeniem nie jest więc nieprzeciętna lekkość oraz sztywność karoserii.

Do napędu bolidu posłużył 10-cylindrowy silnik o mocy przekraczającej 500 KM. Jednostka napędowa o pojemności 5 litrów kocha wysokie obroty i doskonale sprawdza się podczas ostrej jazdy. W trakcie prób na torze wyścigowym udało się przekroczyć dzięki niej barierę 320 km/h.

do873y7

Moc jest przenoszona przez sekwencyjną skrzynię biegów. Dla fanów Formuły 1 mamy dobrą wiadomość. Lexus przewidział możliwość jej obsługi dźwigniami umieszczonymi za kierownicą. Podobnie jak w wyścigowym bolidzie silnik został umieszczony niemal w centralnym punkcie pojazdu, zaś moc skierowano na tylne koła. Rozwiązanie gwarantuje doskonałe wyważenie, które przekłada się na imponujące walory jezdne sportowego Lexusa.

Kto jednak przesadzi z gazem do tego stopnia, że elektronika nie będzie w stanie zapobiec poślizgowi, błyskawicznie przekona się, jak zdradliwe potrafią być sportowe maszyny... Gumowe walce w rozmiarze 265/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu potrafią znieść naprawdę wiele, ale również ich przyczepność w końcu się kończy. Wielkie felgi pozwoliły konstruktorom na montaż potężnych hamulców. Przednie składają się z 6-tłoczkowych zacisków oraz tarcz o średnicy 360-milimetrów, które są nie tylko wentylowane, ale i nawiercane. Z tyłu wystarczające okazały się zaciski z czterema tłoczkami, współpracujące z tarczami w rozmiarze 345 milimetrów.

Sylwetka auta zachwyca agresywną prezencją. Lexus LF-A Roadster jest wysoki zaledwie na 1,2 metra, co 1,9-metrowej szerokości daje wrażenie zespolenia z asfaltem. O kontakt z nawierzchnią dba automatycznie regulowany, tylny spojler.

Centralnie umieszczenie silnika oraz skrzynia biegów przy tylnej osi wymusiły na stylistach opracowanie wlotów powietrza do chłodzenia obu podzespołów. Lexusowi wyszło to na dobre, gdyż wywietrzniki w przednim zderzaku, przed tylnymi kołami oraz pod tylnymi światłami dodały samochodowi rasowego wyglądu.

Piękny i szybki roadster wzbudza wielkie emocje oraz chęć posiadania. Niestety Lexus nie sprecyzował jeszcze czy i kiedy trafi do sprzedaży...

Łukasz Szewczyk

do873y7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
do873y7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj