Trwa ładowanie...
1 kwietnia 2011, 14:43

Potwornie mocne Audi R8

Potwornie mocne Audi R8Źródło: zdjęcie producenta
d3gezkx
d3gezkx

Premiera Audi R8 wprowadziła na rynek samochodów sportowych nowego gracza, który może konkurować z pojazdami Porsche, BMW, a nawet Ferrari. W najmocniejszej wersji R8 z silnikiem o pojemności 5.2 l dysponuje mocą 525 KM. Niektórym ta moc jednak nie wystarcza, dlatego powstało Audi R8, pod którego maską czai się aż 710 gotowych do skoku koni mechanicznych.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Amerykańska firma STaSIS zaproponowała w Europie Audi R8 o niebagatelnych osiągach. Samochód wyposażony w dziesięciocylindrowy silnik w układzie „V” został mocno stuningowany. Jednostka napędowa została dodatkowo wyposażona w sprężarkę Eaton/Magnusson TVS 2300, zmianom poddano także system paliwowy i wydechowy. Dzięki tym zabiegom zwiększono jej moc do 710 KM, a moment obrotowy do 710 Nm.

Kierowca tak przekonstruowanego R8 może rozpędzić się do 100 km/h zaledwie w 3,1 sekundy, czyli o 0,6 sekundy szybciej, niż w modelu seryjnym. By pasażerom R8 przerobionemu przez STaSIS zapewnić bezpieczeństwo, o 20 mm obniżono jego zawieszenie i zmieniono jego charakterystykę na bardziej agresywną. Zastosowano również bardziej skuteczny układ hamulcowy, wykorzystujący tarcze o średnicy 390 mm z przodu i 355 mm z tyłu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

STaSIS, który bez kompleksów podszedł do tuningu podzespołów R8, jego karoserię uznał za niemalże wzorową. Amerykańska firma zdecydowała się jedynie na nowe, 20-calowe felgi z lekkich stopów. W Wielkiej Brytanii cena tej ekstremalnej wersji Audi R8 proponowanej przez firmę APS of Brackley wynosi 45 tysięcy funtów.

d3gezkx

Amerykański STaSIS „wziął na warsztat” również słabszą wersję R8 z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra. Moc samochodu, który w fabrycznej wersji dysponuje 420 KM, wzrosła do 540 KM, a moment obrotowy z 475 Nm wzrósł do 590 Nm. Osiągi te pozwalają na przyspieszanie do 100 km/h w 3,6 sekundy. Dotyczy to jednak R8 Challenge Extreme Edition, czyli najmocniejszej wersji tego samochodu z silnikiem 4.2 przerobionej przez STaSIS. Wersje Challenge Edition i Touring Edition „setkę” osiągają odpowiednio w czasie 4,1 oraz 4,2 sekundy.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

By nadać Audi R8 bardziej sportowy charakter, w wersji Challenge Extreme Edition silnik samochodu otrzymał nowe oprogramowanie i został wzbogacony o doładowanie. Amerykańska firma wymieniła również fabryczny wydech. Pozostałe zmiany są analogiczne jak w przypadku R8 z silnikiem V10.

tb/

d3gezkx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3gezkx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj