Porsche: Nowa 911-tka Cabriolet!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/911-2005-cabrio-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Jeśli przygotowując listę spraw do załatwienia w 2005 roku zakonotowałeś, by sprawić sobie koniecznie jakieś sportowy kabriolet, który kosztowałby przynajmniej 85 tys euro, to firma Porsche pomoże Ci zrealizować to zadanie. Zaprezentowała bowiem całkiem nowe kabriolety 911 Carrera Cabriolet i 911 Carrera S Cabriolet, które zadebiutują oficjalnie dopiero wiosną przyszłego roku. Oba auta są uzupełnieniem wprowadzonych parę miesięcy temu modeli Coupé: 911 Carrera i 911 Carrera S.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/911-2005-cabrio-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Wersje Cabrio wyposażone są w takie same jednostki, jak modele Coupé. Porsche 911 Carrera Cabrio napędzane jest silnikiem typu boxer (cylindry o układzie przeciwsobnym) o pojemności 3,6 litra. Boxer ten ma moc maksymalną 239 KW/325 KM. 911 Carrera S, napędza całkiem nowy silnik o niewiele większej pojemności, która wynosi 3,8 litra. Jednostka osiąga moc maksymalną 261 KW/355 KM. Prędkości maksymalne obu modeli wynoszą też tyle samo, co w Coupé odpowiednio 285 km/h i 293 km/h. Oba modele wyposażone są w taką samą, sześciostopniową skrzynię biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pochłania Porsche 911 Carrera Cabrio 5,2 s, zaś 911 Carrera Cabrio S tylko 4,9 s.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/911-2005-cabrio-05.jpg',600,401) ) |
| --- | Oba samochody, choć wyglądają na niewielkie, ważą około półtora tony. Każdy jest cięższy od odpowiadającego mu modelu Coupé o 85 kg, co jest nieuchronnym następstwem zabezpieczenia bezpieczeństwa pasywnego, w aucie bez dachu, co jest jednoznaczne z instalowaniem dodatkowych stalowych belek i wsporników. Carrera Cabrio S wyposażona jest standardowo w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, za które w modelu Carrera trzeba dodatkowo dopłacać. Owe zawieszenie "Porsche Active Suspension Management", ma dwa przełożenie, z których jedno jest nieco bardziej miękkie, a drugie twardsze – bardziej sportowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/911-2005-cabrio-06.jpg',600,401) ) |
| --- | Prócz doskonałych właściwości jezdnych, których i tak większość brzuchatych nabywców 911-tek nie jest w stanie zweryfikować, auto doposażono w tak zwane bajery. Zamontowano więc PCM (Porsche Communication Management) – system pozwalający zawiadywać głosem obsługą niektórych akcesoriów pokładowych. Porsche Sound Package Plus obejmuje odtwarzać CD i 9 wysokiej klasy głośników. Odmieniono nieco wygląd wnętrza, które wyglądać ma teraz jednocześnie sportowo, ale i sympatycznie. Nieco odchodzi się więc od koncepcji, żeby samochód sportowy był w środku „surowy”.
Obie wersje 911 Carrera Cabriolet zadebiutują w Europie w marcu, zaś w Ameryce Północnej dopiero w maju. W Niemczech 911 Carrera Cabriolet kosztować będzie około 85 tys euro, zaś 911 Carrera S Cabriolet około 95 tys euro. Oba kabriolety będą więc droższe od ich odpowiedników Coupé o jakieś 10 tys euro.