Porsche nie zrezygnuje z manualnych skrzyń
Najpierw Ferrari, a następnie Lamborghini poinformowały, że liczba samochodów sprzedawanych z ręcznymi przekładniami jest tak niewielka, że te włoskie firmy będą teraz oferować jedynie auta z automatycznymi skrzyniami. Porsche natomiast obiecało, że jeśli tylko znajdą się chętni, to manualne przekładnie pozostaną w ofercie.
Choć to Porsche ze swoją skrzynią PDK było jedną z pierwszych firm oferujących dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne, to dyrektor firmy Matthias Muller zapewnia, że nie będą podążać drogą wytyczaną przez konkurencję. Porsche będzie oferować tradycyjne ręczne skrzynie biegów w modelu 911 do czasu, aż będą na nie klienci. Zapewne dlatego w nowej generacji tego kultowego samochodu nawet fakt zastosowania siedmiobiegowej skrzyni nie spowodował rezygnacji z klasycznego drążka.
Nie jest to najszybsza metoda zmiany biegów, ale manualne skrzynie nadal mają spore grono zwolenników. Taka przekładnia wymaga większych umiejętności i jak wiele osób podkreśla - automat odbiera dużą część przyjemności prowadzenia auta sportowego. Dodatkowo w wywiadzie dla Motor Trend Muller poinformował, że odmiana GT3 RS będzie dostępna jedynie z manualną skrzynią biegów.
Na razie ręczne przekładnie znikają z drogich samochodów sportowych, jednak również w popularnych samochodach coraz częściej montowane są skrzynie dwusprzęgłowe. Czy już wkrótce też w Volkswagenach i Fiatach dostępne będą jedynie automaty?
sj