Porsche GT 2 - wersja na 2004 rok
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1110/gt2-04-01.jpg',600,449) ) |
| --- | Porsche obchodzące niedawno jubileusz 40 lecia swojego najsławniejszego modelu – 911, nie zasypuje gruszek w popiele. Najnowsza propozycja firmy to model 911 GT2 2004. Nowe Porsche, które wejdzie do sprzedaży jeszcze w październiku tego roku stanowi 6. tegoroczną premierę producenta ze Stuttgartu. Ofensywa Porsche trwa!
Nowy model jest o 21 KM mocniejszy od poprzednika. Teraz szczęśliwy kierowca 911 ma pod nogą 483 KM i 640 NM momentu obrotowego, dostępnego pomiędzy 3500 a 4500 obr/min. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje równe 4sek, do 200 km/h Porsche rozpędza się w 12,5 sek Prędkość maksymalna wynosi 319 km/h. Pomimo wzrostu mocy, 3,6 litrowy silnik spełnia normę emisji spalin Euro 4.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1110/gt2-04-02.jpg',600,340) ) |
| --- | Wraz ze wzrostem mocy silnika zatroszczono się o modyfikację układu jezdnego. Drobne korekty objęły przednie i tylnie zawieszenie, w tym zmianę parametrów amortyzatorów. Nowe Porsche jest standardowo wyposażony w ceramiczne tarcze hamulcowe „Porsche Ceramic Composite Brake“ (PCCB). Podobne rozwiązanie wykorzystuje się w bolidach Formuły 1. Poza większą odpornością na wysokie temperatury (hamulce F1 są nawet ciepłolubne tzn. osiągają optymalne warunki pracy w temperaturze, przy której konwencjonalne systemy przestają być posłuszne kierowcy) , tarcze ceramiczne mają jeszcze jedną ogromną zaletę – ich masa jest niższa o 50% od metalowych o podobnej wielkości. W przypadku 911 GT 2 oznacza to obniżenie masy nie resorowanej o 18 kg.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1110/gt2-04-03.jpg',600,449) ) |
| --- | Generację GT 2 2004 rozpoznamy też po większych oponach i felgach w stylu GT 3. Z przodu zastosowano opony 235/40 R 18, z tyłu zaś 315/30 R 18. Dla nowego modelu charakterystyczny będzie także tylni spojler wykonany z włókien węglowych. Wersja Clubsport będzie dodatkowo wyposażona w obudowy lusterek wstecznych wykonane z tego niezwykle lekkiego i wytrzymałego materiału. Oczywiście wszystkie elementy z włókien węglowych nie będą dodatkowo lakierowane. Zastosowanie elementów z kevlaru jest zabiegiem czysto wizualnym – w przypadku GT2 obniżają masę pojazdu o zaledwie 2,6 kg. Nowe 911 GT 2 pojawi się jak większość ostatnich nowości na nadchodzącym salonie we Frankfurcie. Chociaż model jest propozycją Porsche na rok 2004r. samochód trafi do sprzedaży w październiku br. Cena – ok. 185tyś Eur.