Porsche dla ludu
Dwa niemieckie koncerny - Porsche i Volkswagen - zamierzają zacieśnić współpracę w zakresie wymiany podzespołów.
Porsche to bez dwóch zdań legenda. Jednak zasady ekonomii są nieubłagane, a plany sprzedażowe Porsche bardzo ambitne. Niemiecka firma chce sprzedawać 150 tys. pojazdów, a aktualnie sportowa marka znajduje "jedynie" 75tys. nabywców rocznie.
Trudno sobie wyobrazić, aby Porsche ot tak znalazło 70 tys. nowych klientów, konieczne będzie więc wprowadzenie nowego modelu, z dużymi szansami na sukces rynkowy.
W tym celu Porsche i VW zamierzają zacieśnić współpracę w zakresie wymiany podzespołów. Tak przynajmniej twierdzi szef amerykańskiej dywizji Porsche Detlev von Platen.
Nowym modelem Porsche najprawdopodobniej będzie "baby Boxster", czyli niewielkie i co najważniejsze najtańsze Porsche. Samochód będzie nawiązywał do konceptu VW Bluesport. Nowy roadster od Porsche, jeśli trafi na rynek, to w myśl współpracy między koncernami będzie korzystał z wielu podzespołów VW.