Porsche Cayenne S E-Hybrid zużyło średnio 5,6 l/100 km
Podczas dziennikarskich jazd testowych na dystansie 4 200 km Porsche Cayenne S E-Hybrid spaliło średnio 5,6 l/100 km.
Model ten jest pierwszym na świecie SUV-em premium z hybrydowym napędem plug-in. Najlepszy wynik - zaledwie 1,4 l/100 km - był o ponad połowę niższy od pomiarów przeprowadzonych w cyklu NEDC (3,4 l/100 km).
Poza Cayenne te same trasy pokonywały egzemplarze modelu Panamera S E-Hybrid. Z uwagi na niższą masę własną, napęd na jedną, tylną oś oraz mniejszy opór powietrza, gran turismo może pochwalić się średnim zapotrzebowaniem na paliwo na poziomie 5,4 l/100 km.
Testy dziennikarskie obu pojazdów odbyły się pod koniec października br. w okolicach Frankfurtu nad Menem. Samochody przemierzały zarówno lokalne odcinki wiodące przez pobliskie wsie, jak i pozbawione limitu prędkości autostrady. Według pomiarów ich zasięg w trybie elektrycznym wahał się od 36 do 56 km.
Zespół napędowy Cayenne S E-Hybrid generuje moc systemową 416 KM. Pozwala ona na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 243 km/h. Jego sprzedaż rozpoczęła się w październiku br. Porsche jest pierwszym producentem oferującym trzy hybrydy plug-in. Obok wspomnianych Cayenne i Panamery w gamie znajduje się supersportowy 918 Spyder.
Źródło: Porsche
ll/moto.wp.pl