Porsche Cayenne po liftingu w nowych wersjach
SUV Porsche przeszedł zmiany stylistyczne, jednak dużo ważniejsze są nowości techniczne. Odświeżone Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy, jako Cayenne S E-Hybrid. W żadnym z modeli na pewno nie zabraknie mocy i luksusu. Inżynierowie Porsche postarali się też, aby samochód był bardziej komfortowy przy zachowaniu bardzo dobrych jak na SUV-a właściwości jezdnych.
Projektanci Porsche nadali najnowszej odsłonie Cayenne bardziej wyraziste rysy. Zmieniony został przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika. Nowe są także wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach auta, zapewniające efektywny dopływ powietrza do intercoolerów. Tylna partia nowego Cayenne również została odświeżona. Wgłębienie tablicy rejestracyjnej, uchwyt bagażnika i klosze lamp zostały jeszcze płynniej zintegrowane z tylną klapą, nowe końcówki wydechu są teraz połączone z dolną częścią zderzaka, a automatycznie sterowana pokrywa bagażnika należy do wyposażenia seryjnego.
Nowe Cayenne w wersji hybrydowej to znaczący postęp w porównaniu z poprzednikiem. Wyposażono je w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiągi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h.
Cayenne S otrzymało nowy 3,6-litrowy silnik V6, który jest efektem downsizingu. Model zużywa średnio 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio jednostki V8. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Wcześniejszy motor osiągał moc 83 KM z 1 litra pojemności, obecny aż o około 40 proc. więcej – 117 KM z 1 litra. Ze standardową przekładnią Tiptronic S nowe Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.
Do napędu topowego Cayenne Turbo służy 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h.
3-litrowy turbodiesel V6 pod maską Cayenne Diesel osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Za sprawą systemu SCR spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h. 4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel legitymuje się mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i zużywa średnio 8,0 l/100 km.