Porsche Cayenne Emperor II: popis FAB Design
*Szwajcarski tuner FAB Design ujawnił zdjęcia stuningowanego SUV-a Porsche. Samochód został śmiało zmodyfikowany pod względem wyglądu, ale wprowadzone zmiany dotyczą także jednostki napędowej. *
Porsche Cayenne ma tylu zwolenników ilu przeciwników. Ci pierwsi uważają, że jeśli miał powstać SUV marzeń, to musiała go stworzyć właśnie ta niemiecka firma. Ci drudzy są przekonani, że za sprawą tego modelu upada sława marki, która jednoznacznie kojarzy się ze sportowymi osiągami z najwyższej półki. Przeciwników Cayenne może przekonać tuningowy pakiet do tego samochodu przygotowany przez FAB Design.
Zaproponowane przez Szwajcarów zmiany w wyglądzie widać na pierwszy rzut oka. Samochód zyskał poszerzone nadkola, przedni zderzak z wcięciem „odrywającym” jego boczną część od przedniej, dodatkowe, pionowe światła do jazdy dziennej, oraz nową osłonę chłodnicy. Bok auta zdominowało pogrubienie u dołu drzwi, nieco powyżej linii progu. Z tyłu uwagę zwracają dwa zespoły podwójnych, trapezowych końcówek rur wydechowych. Samochód został postawiony na ogromnych, 22-calowych felgach z lekkiego stopu. Ich wzór jest krzykliwy, ale nie powinno to zniechęcić tych, którzy z aprobatą przyjmują inne zmiany w wyglądzie Cayenne’a wprowadzone przez FAB.
Pakiet tuningowy uterenowionego Porsche przewiduje również zmiany w silniku. W przypadku odmiany Cayenne S Diesel, bo takie właśnie auto wzięto na warsztat, można liczyć na dodatkowe 48 KM mocy i 80 Nm momentu obrotowego. Łącznie mamy więc 430 KM oraz 930 Nm. Choć to nie rewolucja, taka poprawka ma pewien wpływ na osiągi samochodu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy zamiast 5,7, zaś maksymalna prędkość wzrasta z 252 do 257 km/h.
Premiera Porsche Cayenne Emperor II będzie miała miejsce początkiem marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Koszt stworzonego przez Szwajcarów pakietu będzie wynosił 16,5 tys. euro.
tb/