PORSCHE Cayenne I
Lata produkcji | 2002 - 2010 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 3.2 i V6 24V (250KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2855 |
Długość (mm) | 4782 |
Szerokość (mm) | 1928 |
Wysokość (mm) | 1699 |
Marki | |
Model |
Porsche Cayenne, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu średniej wielkości aut typu SUV. Zadebiutował w 2002 roku, jako pierwsze 4-drzwiowe Porsche oraz pierwsze auto typu SUV w historii marki. Był to bardzo odważny ruch ze strony tego producenta, gdyż mógł zachwiać prestiżem marki, jako twórcy aut typowo sportowych. Model Cayenne jednak odniósł ogromny sukces rynkowy, głównie dzięki połączeniu auta rekreacyjnego ze sportowym oraz wysokim poziomem luksusu. Szybko stał się najlepiej sprzedającym modelem tej marki na terenie Stanów Zjednoczonych. Cayenne powstało we współpracy z marką Volkswagen, a jej bliźniaczym modelem jest Volkswagen Touareg, z którego czerpie wiele elementów konstrukcyjnych. Oba auta całkowicie dzieli jednak wygląd zewnętrzny. Początkowo oferowano jedynie dwie wersje: Cayenne S (silnik V8, 4,5 l, moc 340 KM) oraz mocniejszą wersję z turbodoładowaniem, Cayenne Turbo o mocy 450 KM. Dopiero pod koniec 2003 roku do gamy dołączyła podstawowa odmiana z silnikiem 3.2 o mocy 250 KM. W
2006 roku zaprezentowano topową wersję Turbo S z silnikiem o mocy 521 KM. W 2007 roku auto poddano poważnemu faceliftingowi. Zmieniła się stylistyka nadwozia oraz wnętrza, a szeroko zakrojone zmiany zaszły również pod maską. Wszystkie silniki otrzymały bezpośredni wtrysk. Od tego czasu podstawowa odmiana posiadała silnik 3.6 litra o mocy 290 KM, a wersje S oraz Turbo korzystały z silnika 4.8 litra o mocach odpowiednio 385 oraz 500 KM. W 2008 roku wprowadzono do oferty wersję Cayenne GTS mającą wypełnić lukę pomiędzy wersjami S i Turbo. Posiada ona silnik o pojemności 4,8 l generujący moc 405 KM. Topowe Cayenne Turbo S zadebiutowało w 2008 roku, a pod maską kryje się motor 4,8 l o mocy 550 KM. Od lutego 2009 roku w ofercie jest także silnik wysokoprężny, i jest to pierwszy w historii diesel w aucie Porsche.