PORSCHE Boxster 981
| Lata produkcji | 2012 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet |
| Silniki | 2.7 L flat-6 265 KM, 3.4 L flat-6 315 KM |
| Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2475 |
| Długość (mm) | 4374 |
| Szerokość (mm) | 1801 |
| Wysokość (mm) | 1282 |
| Marki | |
| Model |
Nowa generacja Boxtera miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych Genewa 2012. Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe. Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 proc. W oszczędnej wersji, nowe Boxstery mają zużywać poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce nowy roadster wygląda bardziej dynamicznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.