Porsche 918 Spyder: idealny na tor
Samochody Porsche nie należą do zbyt popularnych, a już na pewno do wolnych, ale nawet wśród nich zdarzają się jeszcze bardziej wyjątkowe modele. Takim będzie najnowsze dzieło niemieckiej marki - hybrydowy 918 Spyder.
Na początku trzeba zaznaczyć, że w przypadku tego samochodu napęd hybrydowy nie został zastosowany z powodu ekologii. Inżynierowie po prostu stwierdzili, że dzięki niemu 918-ka będzie szybsza. Jak bardzo? Wstępne informacje mówią o przyspieszeniu do 100 km/h w 3,2, prędkości maksymalnej ponad 320 km/h i mocy przekraczającej 770 KM. Będzie to bezkompromisowy samochód stworzony z myślą o osiągach. Inżynierowie starali się też maksymalnie ograniczyć ciężar auta, a dla kierowców, którzy zdecydują się na dodatkowe kompromisy oferowana będzie opcja Weissach Package. Ten „pakiet” oznacza samochód bez klimatyzacji, radia, podłokietnika, czy schowków w drzwiach, co pozwoli zmniejszyć ciężar o kolejne 34 kg.
918 Spyder już zdążył udowodnić swoje możliwości i pokonał pętlę toru Nürburgring w czasie 7 min 14 s. Jest to jeden z najlepszych wyników w historii samochodów drogowych. Lepszym wynikiem mogą pochwalić się tylko takie maszyny jak Dodge Viper ACR (7:12:13) i Gumpert Apollo Sport (7:11:57).
Takie osiągi muszą jednak kosztować. Cena bez VAT-u i lokalnych podatków to 645 000 euro, czyli prawie 2,7 mln zł. Niemieckie marki przyzwyczaiły nas też do szerokiego wachlarza oferowanych dodatków. Oprócz wspomnianego Weissach Package, który mimo ograniczonego wyposażenia będzie zapewne kosztował więcej, Porsche zaoferuje kilka dodatkowych opcji. Z broszury, która wyciekła jeszcze przed sprzedażą, wiemy, że obok takich propozycji jak kolory wyścigowe Martini, będą też dostępne lakiery Liquid Metal Blue lub Liquid Metal Grey - każdy w cenie 65 000 dolarów (210 000 zł).
sj