Porsche 911R i 718 Boxter: historia i nowoczesność
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Porsche przedstawiło dwa nowe samochody. Dla miłośników szybkiej jazdy, którzy utożsamiają tę markę z ideałem sportowego wozu, będzie to nie lada gratka.
Model 718 Boxter nawiązuje do słynnego 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił tryumfy w imprezach sportowych wysokiej rangi. W 1961 roku, właśnie w tym samochodzie, Masten Gregory wygrał legendarny wyścig Le Mans. Podobnie jak w tamtym modelu, sercem 718 Boxter jest centralnie umieszczony silnik w układzie przeciwsobnym. Czterocylindrowa jednostka napędowa generuje 300 KM mocy, a w odmianie S wartość ta wzrasta do 350 KM. Samochód wyposażony w pakiet Sport Chrono i dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy. Podobnie skonfigurowana odmiana S potrzebuje na to 4,2 sekundy. Samochody rozwijają maksymalną prędkość wynoszącą odpowiednio 275 km/h i 285 km/h, a ich średnie spalanie to 6,9 oraz 7,3 l/100 km. Na genewskich stoisku Porsche pokazało również nową odmianę klasyki.
Głównym zamysłem, stojącym za stworzeniem 911R, było ograniczenie wagi samochodu. 1370 kg należy uznać za wynik wręcz doskonały – to najlżejszy model w rodzinie 911. Jeśli dodamy do tego czterolitrowy, wolnossący silnik generujący 500 KM mocy i manualną, sześciobiegową przekładnię, to możemy sobie wyobrazić z czym mamy do czynienia. Ten samochód przeznaczony jest dla miłośników mocnych wrażeń za kierownicą i na pewno ich nie zawiedzie. Przyspieszenie do 100 km/h zabiera 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 323 km/h. Jak zapewnia producent, średnie spalanie wynosi zaledwie 13,3 l/100 km.
W Europie samochody pojawią się w salonach 30 kwietnia.
tb, moto.wp.pl