Porsche 911 teraz również w wersji GTS
Porsche poszerza linię modelu 911 o warianty GTS. W marcu 2017 r. do sprzedaży trafi łącznie pięć wariantów - 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła i 911 Carrera 4 GTS z napędem na obie osie – oba dostępne jako coupe lub kabriolet, a także 911 Targa 4 GTS z napędem na cztery koła.
Wszystkie warianty będą bazować na poszerzonym podwoziu czteronapędowym i mierzą 1 852 mm. Ich sportowy charakter podkreśla nowy przedni zderzak Sport Design. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spojler i powiększone przedłużenie tylnego spojlera dodatkowo zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S.
Z tyłu w oczy rzucają się przyciemniane lampy, krata wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem, umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego oraz pasy między lampami (zależnie od wersji - czarne lub z podświetleniem). Stylizacji nadwozia dopełniają boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą oraz oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Pałąk modelu Targa polakierowano na czarno.
Pod maski "dziewięćsetjedenastek" GTS trafi nowy, turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3 litrów. 6-cylindrowa jednostka generuje moment obrotowy 550 Nm i moc 450 KM - o 30 KM więcej niż 911 Carrera S i o 20 KM więcej niż poprzedni model GTS z jednostką wolnossącą. Wszystkie warianty oferowane będą do wyboru z siedmiobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK).
Standardowo wszystkie modele GTS wyposażone będą w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). GTS w wersji coupe dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Najlepszym sprinterem w gamie jest standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono wariant 911 Carrera 4 GTS Coupe – z przekładnią automatyczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Wszystkie modele GTS osiągają prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Najszybsze jest coupe z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła – rozpędza się do 312 km/h.
Źródło: Porsche
ll/Wirtualna Polska