Porsche 911 Carrera: legenda na nowo
Niemiecka ikona wśród samochodów sportowych została odświeżona. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Porsche pokaże zmodyfikowaną 911-tkę. Zastosowano w niej nowe wersje silników, układu zawieszenia, a także systemu multimedialnego.
Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?
Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem „setkę” osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.
Poprawione silniki to nie koniec zmian w Porsche 911. Niemcy postanowili ponadto zmodyfikować i o 10 mm obniżyć zawieszenie, zastosować nowe opony i felgi, które w przypadku kół tylnych są o 0,5 cala szersze, wprowadzić możliwość opcjonalnego wyposażenia samochodu w skrętną oś tylną, znaną dotąd z 911 Turbo, standardowo wyposażyć Carrerę w nowy system multimedialny sterowany gestami, a także ulepszoną nawigację. Ciekawostką jest system, który po naciśnięciu przez kierowcę odpowiedniego przycisku hydraulicznie podnosi samochód o 40 mm, by umożliwić bezproblemowe przejechanie poprzecznych przeszkód - na przykład wyjątkowo wysokich progów zwalniających, czy stromego podjazdu do garażu.
Nowe modele Porsche 911 Carrera trafią na polski rynek w grudniu 2015 r.
tb/