PORSCHE 911 (996)
Lata produkcji | 1998 - 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 3.4 Carrera (300KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2350 |
Długość (mm) | 4250 |
Szerokość (mm) | 1650 |
Wysokość (mm) | 1320 |
Marki | |
Model |
Porsche 911 996, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Generacja oznaczona kodem 996 zadebiutowała w 1998 roku, zastępując ustępującą generację 993. Była to całkowicie nowa konstrukcja, wbrew wcześniejszym działaniom Porsche, będącym jedynie bardzo poważnymi modernizacjami. Stylistyka jednak pozostała wierna protoplaście, kształty 911-ki są w dalszym ciągu charakterystyczne, choć wielu wielbicieli marki i modelu zarzucało Porsche, że wygląd nie jest już tak klasyczny jak w przypadku poprzedników. Najbardziej krytykowano wygląd przedniego pasa, z reflektorami o zupełnie nowym kształcie. Druga fala krytyki spadła na jednostkę napędową. Pod maską znalazł się nowy 6-cylindrowy silnik chłodzony cieczą (a nie powietrzem!) w układzie boxer, o pojemności 3,4 l i mocy 300 KM (wersja S 320 KM). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM, a wzmocniona wersja Turbo S posiadała aż 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie "wyczynowe", odmiany: 911 GT3 z silnikiem
3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480KM). Oprócz tego w ofercie znalazło się również wiele odmian limitowanych i specjalnych. Porsche 911 generacji 996 produkowano do 2006 roku, a jej miejsce zajęła nowa generacja 911 o kodzie 997.