Popyt na elektryczne Tesle 3 przerósł wszelkie oczekiwania
Najnowszy i najtańszy model elektrycznego samochodu firmy Tesla okazał się rynkowym przebojem w USA. W ciągu trzech dni od rozpoczęcia sprzedaży zebrano na niego 276 tys. zamówień. Co najistotniejsze, auto oferowane jest w przedsprzedaży, bo nawet nie ruszyła jego produkcja seryjna, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero na przełomie 2017 i 2018 roku.
31 marca Tesla uruchomiła w salonach oficjalną sprzedaż swojego najtańszego modelu, który w bazowej wersji wyceniony jest na 35 tys. dolarów. Dzień później ruszyła sprzedaż online. To najtańszy z palety trzech elektrycznych aut oferowanych przez firmę Elona Muska. Za Model S i Model X trzeba zapłacić co najmniej 70 tys. dolarów.
Produkcja Modelu 3 ma ruszyć dopiero w przyszłym roku, a w tej chwili firma zaprezentowała jedynie egzemplarze przedprodukcyjne i uruchomiła przedsprzedaż samochodu. Zainteresowani muszą wpłacić 1000 dolarów, by trafić na listę oczekujących. Kilka dni przed jej uruchomieniem przed salonami Tesli na całym świecie ustawiały się kolejki chętnych na najnowszy produkt marki.
Producent wstępnie zakładał, że popyt na to auto może sięgnąć początkowo kilkudziesięciu tysięcy sztuk. Elon Musk przyznał, że spodziewał się w każdym salonie 20-30 klientów, chętnych do nabycia Modelu 3, ale nie kilkuset. Kłopotem mogą stać się teraz zdolności produkcyjne zakładu Tesli w kalifornijskim Freemont. Plany przewidywały wypuszczenie na rynek 500 tys. sztuk Modelu 3 od 2017 do 2020 r. Po ogłoszeniu liczby zebranych zamówień, Musk zadeklarował, że będzie musiał przemyśleć zakładaną wielkość produkcji.
Tesla Model 3 to w pełni elektryczny samochód, który, według zapowiedzi producenta, ma mieć zasięg ok. 350 km, przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 6 sekund i gwarantować wygodną podróż pięciu osobom wraz z bagażem. Auto jest oferowane z dwoma układami napędu - na tylną oś lub 4x4 i jest standardowo wyposażone m.in. w złącze szybkiego ładowania akumulatorów oraz "autopilota" - system autonomicznego kierowania. Bazowa cena samochodu to 35 tys. USD (bez podatków stanowych), ale producent przewiduje, że przeciętny nabywca tego modelu zapłaci za niego ok. 42 tys. USD.
BC