Trwa ładowanie...

Popularny model, ale nie wersja. Mały Hyundai był skazany na porażkę

2000 zł droższy niż praktyczniejsza wersja 5-drzwiowa, ale za to o dość oryginalnym wyglądzie. Hyundai i20 Coupé znika z rynku. Jakie są powody? Czy na pewno chodzi o cenę?

Popularny model, ale nie wersja. Mały Hyundai był skazany na porażkęŹródło: Materiały prasowe, fot: Hyundai
d2xqs7l
d2xqs7l

Najprawdopodobniej chodzi o brak zainteresowania, choć na pewno cena była jednym z czynników, który miał na to wpływ. O 2000 zł droższe auto trzydrzwiowe od pięciodrzwiowego nie miało prawa się dobrze sprzedawać. Tym bardziej, że jego wygląd, choć jest oryginalny, to jednak zbyt mało atrakcyjny w stosunku do tradycyjnej odmiany 5d. Polski importer samochodów marki Hyundai podjął decyzję o wycofaniu tego modelu ze sprzedaży po blisko trzech latach od jej rozpoczęcia. Oto oficjalne stanowisko:

"W ramach konsolidacji oferty, Hyundai zdecydował się wycofać wersję i20 Coupe, celem wzmocnienia komunikacji, dotyczącej oferty na wersję 5 D i Active."

Hyundai i20 Coupe Materiały prasowe
Hyundai i20 Coupe Źródło: Materiały prasowe, fot: Hyundai

W ofercie wciąż pozostaje natomiast jeszcze droższa wersja Active, czyli uterenowiona odmiana i20. Ma wyższe zawieszenie i stylizację typu crossover, a kosztuje 60 900 zł. Porównywalna wersja wyposażenia i silnikowa zwykłego i20 jest tańsza aż o 5200 zł, ale dzięki atrakcyjnemu wyglądowi nie przeszkadza to w znalezieniu nabywców na Active. To też nisza, jednak nie aż tak duża jak i20 Coupé.

d2xqs7l

Jeżeli chcielibyście kupić Hyundaia i20 Coupé licząc na duży rabat, nie będzie łatwo. Na Allegro i Otomoto nie znaleźliśmy żadnego nowego egzemplarza, a tylko dwie sztuki używane. Co ciekawe, żadne z tych aut nie pochodzi z polskiego salonu. Samochód ten wciąż można zamówić w Niemczech za cenę 18 200 euro.

Hyundai i20 Coupe Materiały prasowe
Hyundai i20 Coupe Źródło: Materiały prasowe, fot: Hyundai

Producenci aut kompaktowych i subkompaktowych z coraz większym dystansem pochodzą do wersji trzydrzwiowych. Na palcach można policzyć takie modele, które wciąż są w ofercie. Jeszcze do niedawna Hyundai sprzedawał i30 w takiej odmianie – teraz już jej nie ma. Patrząc na nowości w segmencie B – Ibiza i Polo - Grupa VW rezygnuje z trzydrzwiowych nadwozi. Toyota Yaris w wersji trzydrzwiowej występuje wyłącznie w najniższym standardzie wyposażenia. Kia Rio i Suzuki Swift są już wyłącznie z pięcioma drzwiami.

Jeszcze bardziej widać ten trend w segmencie kompaktów. Co prawda tu Grupa VW ma nawet spory wybór – Golf i Leon – ale nie zamówicie trzydrzwiowej Astry K, choć minęły dwa lata od rynkowej premiery. I tu nic się nie zmieni. To samo dotyczy najnowszej Kii Ceed, Renault Megane czy Hondy Civic.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj