Trwa ładowanie...
d4ufm18

Popularny model, ale nie wersja. Mały Hyundai był skazany na porażkę

2000 zł droższy niż praktyczniejsza wersja 5-drzwiowa, ale za to o dość oryginalnym wyglądzie. Hyundai i20 Coupé znika z rynku. Jakie są powody? Czy na pewno chodzi o cenę?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Hyundai i20 Coupe znika z rynku. Można odnieść wrażenie, że nigdy na nim nie był
Hyundai i20 Coupe znika z rynku. Można odnieść wrażenie, że nigdy na nim nie był (Materiały prasowe, Fot: Hyundai)
d4ufm18

Najprawdopodobniej chodzi o brak zainteresowania, choć na pewno cena była jednym z czynników, który miał na to wpływ. O 2000 zł droższe auto trzydrzwiowe od pięciodrzwiowego nie miało prawa się dobrze sprzedawać. Tym bardziej, że jego wygląd, choć jest oryginalny, to jednak zbyt mało atrakcyjny w stosunku do tradycyjnej odmiany 5d. Polski importer samochodów marki Hyundai podjął decyzję o wycofaniu tego modelu ze sprzedaży po blisko trzech latach od jej rozpoczęcia. Oto oficjalne stanowisko:

"W ramach konsolidacji oferty, Hyundai zdecydował się wycofać wersję i20 Coupe, celem wzmocnienia komunikacji, dotyczącej oferty na wersję 5 D i Active."

Hyundai i20 Coupe Materiały prasowe
Hyundai i20 Coupe

W ofercie wciąż pozostaje natomiast jeszcze droższa wersja Active, czyli uterenowiona odmiana i20. Ma wyższe zawieszenie i stylizację typu crossover, a kosztuje 60 900 zł. Porównywalna wersja wyposażenia i silnikowa zwykłego i20 jest tańsza aż o 5200 zł, ale dzięki atrakcyjnemu wyglądowi nie przeszkadza to w znalezieniu nabywców na Active. To też nisza, jednak nie aż tak duża jak i20 Coupé.

d4ufm18

Jeżeli chcielibyście kupić Hyundaia i20 Coupé licząc na duży rabat, nie będzie łatwo. Na Allegro i Otomoto nie znaleźliśmy żadnego nowego egzemplarza, a tylko dwie sztuki używane. Co ciekawe, żadne z tych aut nie pochodzi z polskiego salonu. Samochód ten wciąż można zamówić w Niemczech za cenę 18 200 euro.

Hyundai i20 Coupe Materiały prasowe
Hyundai i20 Coupe

Producenci aut kompaktowych i subkompaktowych z coraz większym dystansem pochodzą do wersji trzydrzwiowych. Na palcach można policzyć takie modele, które wciąż są w ofercie. Jeszcze do niedawna Hyundai sprzedawał i30 w takiej odmianie – teraz już jej nie ma. Patrząc na nowości w segmencie B – Ibiza i Polo - Grupa VW rezygnuje z trzydrzwiowych nadwozi. Toyota Yaris w wersji trzydrzwiowej występuje wyłącznie w najniższym standardzie wyposażenia. Kia Rio i Suzuki Swift są już wyłącznie z pięcioma drzwiami.

Jeszcze bardziej widać ten trend w segmencie kompaktów. Co prawda tu Grupa VW ma nawet spory wybór – Golf i Leon – ale nie zamówicie trzydrzwiowej Astry K, choć minęły dwa lata od rynkowej premiery. I tu nic się nie zmieni. To samo dotyczy najnowszej Kii Ceed, Renault Megane czy Hondy Civic.

d4ufm18

Podziel się opinią

Share

d4ufm18

d4ufm18