Poprawki w Seicento, grudzień 2000
Poprawki w Seicento, grudzień 2000, Magdalena Kieliszek
Po dwóch latach od wprowadzenia modelu, Fiat Seicento doczekał się drobnych zmian kosmetycznych. Seicento z gamy 2000 wyróżnia się głównie nowym przednim zderzakiem. Zamontowanie go oraz inne ukształtowanie wlotu powietrza umożliwiło konstruktorom zamontowanie prostokątnych reflektorów przeciwmgielnych w wersjach S, SX i Sporting.
Więcej zmian wprowadzono we wnętrzu auta. Zmieniono kolory zestawu wskaźników na desce rozdzielczej. Tło jest teraz czarne, a cyfry białe. Wszystko podświetlone jest na jasno pomarańczowo. W tej samej tonacji są diody podświetlające wewnętrzne urządzenia sterujące.
Każda wersja nowego Seicento wyposażona została w zegar cyfrowy. W Sportingu dodatkowo panel sterowania ogrzewaniem wykonany jest w kolorze tytanu.
Fiat postanowił również zmienić kolory nadwozia Seicento. Zmieniono osiem z trzynastu dotychczasowych barw. Niektóre z nich pojawiły się już na nowym Punto. Klienci Fiata mogą kupić teraz Seicento w jednym z sześciu kolorów pastelowych lub siedmiu metalizowanych. Sporting dostępny jest w pięciu kolorach nadwozia. W modelu tym można zamówić dodatkowo skórzaną tapicerkę.
Podobnie jak poprzednik, Seicento 2000 może być napędzany silnikiem o pojemności 0,9 l lub 1,1 litra. Ta ostatnia jednostka wyposażona została dodatkowo w wielopunktowy wtrysk paliwa. Modyfikacja miała na celu optymalizację charakterystyki silnika oraz spełnienie norm europejskich (tzw. Euro 3) w zakresie emisji spalin.
Zmieniono przewody ssące głowicy silnika, kolektor dolotowy oraz profil krzywek na wałku rozrządu. Zmodernizowany silnik osiąga moc maksymalną 40 kW (54 KM) przy 5000 obr/min. Dla porównania, dotychczas było to możliwe przy 5500 obr/min.
Auto z silnikiem 1,1 MPI osiąga prędkość maksymalną 150 km/h. Zużywa 8,3 l benzyny na 100 km w cyklu miejskim, 4,7 l w cyklu pozamiejskim i 6,0 l w mieszanym.