Poprawili to, co dobre: Mazdy CX-5 i 6 po liftingu
Oba samochody - Mazda 6 i SUV Mazda CX-5 - zostały uznane za dobre. Tak przez specjalistów, jak i klientów. Przyszedł jednak czas na delikatne zmiany. Limuzyna i SUV Mazdy dostały nowe systemy bezpieczeństwa i nowe silniki. Także nowe wnętrza, zaprojektowane z myślą o większym komforcie i bardziej ergonomiczne.
Bardziej zaawansowane technologie bezpieczeństwa, więcej zespołów napędowych do wyboru i nowe, piękne wnętrze. Dwa nagradzane wcześniej modele powracają w nowej odsłonie jako Mazda6 2015 i Mazda CX-5 2015. Zadebiutują w marcu na targach samochodowych w Genewie.
Są to pierwsze Mazdy z nowymi, adaptacyjnymi reflektorami LED z układem AHBC - autonomicznym systemem inteligentnych świateł drogowych o selektywnym obszarze oświetlania, z czterema niezależnie regulowanymi matrycami diod świecących (LED). Aby uniknąć oślepiania innych kierowców, system wyłącza jedynie pakiet LED świateł drogowych świecący w kierunku pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub jadącego w tym samym kierunku. Pozostałe matryce diod są włączone, zapewniając lepszą widoczność w nocy. System adaptacyjnych reflektorów LED, charakteryzujący się również poszerzonym zakresem świecenia świateł mijania, łączy zatem w sobie funkcjonalności dwóch znanych dotychczas systemów Mazdy: adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFS) oraz automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC).
Mazda6 2015 i Mazda CX-5 2015 są także wyposażone w kilka innych nowych systemów bezpieczeństwa. System monitorowania martwej strefy (BSM) rozszerza zakres istniejącego systemu monitorowania tyłu pojazdu (RVM), a także posiada układ monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA), który podczas cofania ostrzega kierowcę o nadjeżdżających pojazdach. System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS) zapewnia (między innymi) wspomaganie skrętu kierownicy, co pozwala zapobiegać nieumyślnym zmianom pasa ruchu i w ten sposób uzupełnia system ostrzegania przed niezamierzoną jego zmianą (LDWS).
Po raz pierwszy w samochodach Mazdy zastosowano system wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert), który monitoruje zachowanie kierowcy i zaleca przerwę w razie wykrycia zmęczenia. Z kolei system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (SCBS) otrzymał dodatkową funkcjonalność działania również na biegu wstecznym. CX-5 został również wyposażony w inteligentne wspomaganie hamowania (SBS) i adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (MRCC). Oba te systemy zadebiutowały wcześniej w Europie w modelu Mazda6.
Jeśli chodzi o zespoły napędowe, Mazda6 2015 jest dostępna z silnikiem Diesla SKYACTIV-D 2.2 z nowej generacji napędem Mazdy na wszystkie koła (AWD). System, który jest już stosowany w CX-5, charakteryzuje się pierwszym na świecie układem ostrzegania o wykrytym poślizgu kół przednich. Dodatkowo zastosowano w nim specjalnie opracowany olej o niskiej lepkości w celu dalszego obniżenia poziomu spalania. Z kolei CX-5 2015 będzie po raz pierwszy oferowany w Europie z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G o pojemności 2,5 l z systemem i-ELOOP (system odzyskiwania energii w trakcie hamowania) opracowanym przez Mazdę i opcją wyboru trybu pracy Sport dla przekładni automatycznej.
Ergonomiczna kabina wprowadzona w nowym modelu Mazda3, stanowiła inspirację dla wnętrza wspomnianych dwóch modeli, włącznie z nowej generacji ergonomicznym systemem sterowania (HMI). Oba modele posiadają system MZD Connect do podłączenia smartfonu, a także 7-calowy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje informacyjno-rozrywkowe, a Mazda6 2015 ma także wyświetlacz przezierny Head-up. W modelach Mazda6 2015 i Mazda CX-5 2015 producent po raz pierwszy zastąpił dźwignię hamulca ręcznego elektrycznym przyciskiem, doskonale dopasowanym do jakości i charakteru materiałów w całej kabinie, uzyskując przejrzystą konsolę środkową. Poza tym, ulepszone zawieszenie i zaawansowana izolacja akustyczna poprawiają komfort jazdy dzięki znacznie mniejszemu poziomowi hałasu w kabinie.
MAK/moto.wp.pl